måndag 6 juni 2011

En sjuhimla massa text.

Tar än en gång skamset emot priset "sämsta bloggaren". Förlåt, men datorn hinns verkligen inte med nuförtiden. Allt jag gör är att packa, städa, superintensivt umgås med mina vänner hela hela tiden, gråta en aning, kramas med barnen, köpa avskedspresenter, packa lite mera, slänga bort saker och slutligen packa en aning mer. Så mina dagar är fulla, ungefär. Fick ju som sagt en iPad i fredags av min värdfamilj så jag tvingar Harpa att installera massa saker på den. Jag är ju ungefär sämst i världen när det kommer till tekniska saker. Eller nä, mina föräldrar är nog värre .. Fick ett mail av mamma där det stod : "Såg att du fått en e-pad av familjen. vad gör man nu med en sån då?". Men strax efter dem så kommer jag, så det är tur att jag har Harpa ..

Helgen blev inte alls som planerat men ändå himla fin. Grekisk mat och öl på en trottoarkant på Upper East Side, picknick med öl och chips i Central park, strosande längs 5th Avenue, middag och drinkar med fina Bella och hennes vän och sedan blev det utgång och dans halva natten. Sov på Bellas hotellrumsgolv innan vi vaknade upp och trodde att vi skulle dö av bakfullhet. Vi drog på oss kläder och gick och åt brutalt mycket mat på en diner i Chinatown innan jag och Harpa skulle gå och shoppa ... Dock så råkade jag använda alla mina pengar dagen innan och inget av Harpas kort funkade, så istället låg vi på en bänk i solen i Chinatown och gick sedan på marknad. Åkte hem till Westport och gick ut för att äta mexikansk mat med nya Au Pairen. Fin helg!

Ikväll ska jag ut med värdfamiljen och mina vänner på avskedsmiddag. Vi ska, på begäran av min sjuåring, åka på habachi. Det är när dom lagar maten framför en och det är grymt gott. Har dock packat ner alla mina kläder så det får nog lov att bli mjukisar .. hm.

Nu ska jag gå och titta vad ungarna har för sig på nedervåningen. Om 22 timmar sitter jag på ett plan till Sverige. Hur himla konstigt är inte det?

Slänger väldigt random in en bild på mig, Malin, Kajsa och Johnny Cash. Kalifornien-bilder kommer förhoppningsvis så småningom, men som sagt, det är inte riktigt prio ett just nu. Kanske uppdaterar någon mer gång från USA annars så hörs vi i Sverige. Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar