måndag 9 maj 2011

En underbar Söndag i the big Apple.

Efter lite knäckebröd och choklad till frukost åkte jag och Harpa för att hämta upp Malin. Vi var stressade som tusan, men hann dock till tåget. Fast ja, att hinna till tåget ger ju inte så himla mycket när ens vän (nämner inga namn, HOST HARPA!!!) glömt biljetterna. Så 35 minuter senare kom vi iaf på tåget och begav oss mot storstaden.





Vi åkte ner till Bleecker Street för att äta (ska vi köra på en tävling : räkna hur många gånger jag kommer att hinna skriva ordet 'äta' i detta inlägg) lunch på Qduoba, en av de bästa mexikanska restaurangerna.



Godaste quasadillasen och så guacemole. Bättre får man leta efter.



Vad är nu detta för ställe?

Vi gick till en kille som hette John för att låta Malin märka sig för livet.

Precis när han skulle rita på tatueringen innan han skulle tatuera in den på riktigt så började vi diskutera vilket håll den skulle vara åt. John tyckte andra hållet, men vi höll fast vid att den skulle vara riktad mot Malin. Himla fint blev det ju!

Sedan gick vi ju då för att se utsidan på Vänner-huset. För alla som bor nära New York så ligger huset i hörnan av Bedford and Grove!

Vi strosad vidare och gick förbi Carrie Bradshaws lägenhet från Sex and the City.

Sedan gick vi till den svenska godisaffären Sockerbit, som för övrigt ägs av min värdpappas kusin (som jag hade middag med förra året. Trevlig prick!).

GOTT!


Vi skulle posera med statyer ..

.. men dog mest av skratt.

Sedan satte vi oss på en uteservering för att ta en öl.

Jag gjorde bort mig som vanligt, men fick mig till slut en Bud Light.

Vi råkade även beställa in några frozen margaritas med mer alkohol än en finsk alkoholist dricker på en hel helg (ungefär). Vi blev småfulla rätt fort.

Så vi beställde in ungefär världens största (och godaste!) guacamole.

FinHarpa och FinBella.

"Kom ihåg, varannan öl" ...

Då vi väl var på G så kände vi att nu kör vi all in. Vi köpte lite Four Locos på ett Deli i närheten och drack det från vårat fina souvenir-glas. Sedan togs det visst inga mer bilder. Men efter detta så strosade vi omkring och såg Gay Street, kollade på söta hundvalpar och gick sedan på middag på en diner på Waverly Place. Här någonstans åkte Bella och Malin hem medan jag och Harpa stannade kvar i city. Vi gick på en pub och råkade våldgästa någons födelsedagskalas, dricka öl och se en drag queen uppträda. Sedan kände vi att vi fått ut mer än man kan begära av en Söndag, så vi begav oss hemåt. Alltså ÅH vilken sjukt bra dag. New York är på riktigt bäst bäst bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar