måndag 2 maj 2011

Valborgsfest!

Igår jobbade jag till strax efter åtta, men så fort jag blev ledig satte sig jag och Harpa uppe på mitt rum för att äta massa mat och dricka öl. Det var ju nämligen Valborgsmässoafton, så vid halv tio tog vi tåget in till New York City för att gå på skandinavisk Valborgsfest. Alltså det finns inga inga inga ord som kan beskriva hur mycket jag kommer att sakna att gå ut i New York. På ett eller annat sätt blir det alltid legendariskt och man träffar alltid massa intressant folk, vissa normala och vissa väldigt väldigt konstiga individer. Igår hann vi med bli jagade av en brasiliansk kille, sitta på golvet på McDonalds medan två stora svarta män sjöng för oss, spy i munnen åt en gammal alkoholist på tåget som satt och stirrade på oss medan han tog sig mellan benen (på riktigt alltså! så sjukligt vidrigt), träffa ett helt gäng tjejer som new haven som delade med sig av klistermärken och självlysande armband som vi hade resten av kvällen, äta fyllemat tre gånger (TRE! alltså fråga inte ens, vi är bara konstiga), bli fotograferade av en kvinna och sedan komma hem efter sju på morgonen. DET är en fest att minnas (eller inte minnas, beroende på hur man ser på det, haha)!


Vi hade förutom öl även köpt med oss lite Four Loko, vilket jag har hört ska bli förbjudet snart för att det är någon farlig blandning mellan koffeinet och alkoholen. Vi överlevde dock, även om det visade sig att det var äckligt som tusan ..

.. Jag var lite besviken på smaken, men det gick ner ändå!

Ett sjukt skönt gäng med människor! Vi träffade dom igen när vi skulle hem med tåget. En av tjejerna gav oss fina blommor att ha bakom örat, och när Harpa frågade vart hon köpt dom svarade hon "vadå köpt? jag plockade dom ut blomlådan där borta". Medbrottslingar är vad vi är!

Vi tappade bort oss en aning på väg till klubben, så av någon anledning tyckte vi att det passade sig att lägga oss och posera i en blomlåda. Bra tänkt!

Vi träffade på en dansk tjej vid namn Maja som vi lärde känna uppe i Silver Bay för ett halvår sedan. Himla fint.

Killen som tog kort på oss fick för sig att han också ville vara med på bild.

Klistermärken i ansiktet, glowsticks runt handleden och blomma bakom örat. Exakt som man vill se ut när man kommer hem från en riktigt bra fest!

Åh, förhoppningsvis blir det utgång i NY nästa helg också. Satan vad kul det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar