fredag 1 april 2011

Elin på besök, Söndag - Tisdag

Mitt i allt var det Söndag, och vi taggade för Harlem ..


.. på tåget på vägen dit blev vi dock rädda och funderade på om vi verkligen skulle våga gå av på 125e gatan, men det beslutade vi oss för att det gjorde vi visst det! (Vi spenderade dock sista minutrarna på tåget med att stoppa alla värdefulla grejer i innerfickorna ifall någon skulle sno våran handväska, haha).

Dock visade det ju sig att (iaf delen vi hamnat i) inte alls var något farligt. Utan problem hittade vi kyrkan och kön var skitlång.

Vi hade ju då alltså bestämt oss för att gå och lyssna på Gospel. Det gjorde vi i Canaan Baptist Church of Christ. Det var himla fin där inne men man fick inte ta kort tyvärr. Det var väldigt intressant och vi sjöng med här och var i Gospeln. Jätteroligt var det att uppleva!

Sedan började vi vandringen ner mot 79:e gatan ..

Vi gick och gick ..

Det var dock himla skönt för vädret var jättefint och inte alls lika kallt som dagen innan.

Efter en äcklig korv i ett stånd efter vägen kom vi till slut fram till American Museum of Natural History (ni kanske känner igen det från filmen Natt på Museét). Jag hade inte jättehöga förväntningar, men oj så fel man kan ha.

Jag trodde att det skulle bli en sådan där snabb gå in-titta-runt-bli less-titta lite mer för att man har betalt-gå ut, men istället var vi fortfarande kvar efter 4 timmar och hade ändå inte hunnit se allt.

Elins favorit på hela museumet blev en skitstor T-rex. Jag kan inte annat än att hålla med - mäktigt!


Efter någon timme trodde vi att vi skulle dö lite av trötthet, så vi satte oss ner och åt sjukligt gott fika.

Men mums eller!

Vi blev pinsamt fascinerade av stenarna/kristallerna.



Man kan inte förstå hur stor denna valen är! Typ trettio meter eller något sådant ..

Jag hittade en pingvin som ju är en av mina favoritdjur, så jag var nöjd och glad ..

När vi till slut slitit oss från museumet (eller hur det nu då stavas) tog vi en liten promenad till Strawberry Fields (John Lennons minnesplats) följt av strosande i Central Park.

Elin var Amerikansk och köpte en kringla. Skitäckligt tyckte vi!

Vi köpte med oss lite godis, nötter och dricka och satte oss på tåget hem, helt slut efter dagens bravader .. Väl i Westport blev vi upphämtade av Malin och Kajsa och begav oss föra att hyra film och sedan möta upp Bella för middag. Pasta på Bertuccis blev det innan vi placerade oss i våran lada för brutalt mycket godis och film.

Måndag : Vi tog inte en enda bild på hela måndagen. Vi åkte för att hyra filmer till kvällen, shoppa en aning och sedan laga Mac&Cheese och äta det i soffan framför the OC. Mer amerikanska brudar än oss får man ju leta efter. På eftermiddagen blev det jobb för min del och sedan hade vi tacokväll hela familjen innan min vänner kom över för att titta på film och äta lite godis (ja, jag märker hur mycket vi äter hela tiden ..). Vi tittade på 8 Mile som är en av 'mina och Elins filmer'.

Tisdag : Elins sista dag. Vi åkte till The Pancake House för jordgubbs samt blåbärsvofflor samt bacon och sådant. Sedan efter lite letande i olika sportaffärer tog jag Elin till Sports Authority, som Elin direkt blev kär i. Hon handlade så mycket hon hann innan vi var tvungna att åka hem för att packa ihop det sista.




Strax innan tre släppte jag av henne vid tåget och vinkade lite lamt och försökte tänka positivt : snart kommer jag ju hem! Tack Elin för en sådan himla fin vecka. Och tack för godiset och miljoners tack för att du fick hem min väska. Slutsats : Du är så jäkla bra. Puss på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar