onsdag 13 april 2011

Soul Surfer

Kom precis hem från den traditionsenliga Tisdagsbion. Utan speciellt höga förväntningar gick vi och såg en film som heter Soul Surfer, som är en sann historia. Den handlar om en 13årig tjej, född och uppvuxen på Hawaii, som lever för att surfa. En dag blir hon attackerad av en haj och förlorar ena armen. Sedan får man följa Bethany Hamilton, som tjejen heter, genom allt hon får gå igenom efter attacken. För se på fan, hon vägrade ge upp drömmen om att bli professionell surfare!

Hade filmen inte varit sann hade den kanske inte varit jättemycket att hänga i julgranen, men efter filmen fick man se videomaterial från den riktiga Bethany och det var verkligen så himla inspirerande. Fy tusan vad vi grät och hade rysningar (och önskade att vi var smala surfarbrudar, såklart). Dessutom var det himla coolt att dom filmade på platser där vi varit, bland annat på mataffären där vi köpte öl innan vi åkte för att kolla på folk som surfade.

Nej vet ni vad, den här filmen tycker jag alla ska ta och se. Annars om ni inte orkar kan ni ju alla fall kika på trailern.




Nu är jag trött efter allt lipande så jag ska bege mig till sängen för att ge mitt liv en liten funderare. Mitt i allt känns det inte alls lika jobbigt att jag inte har ett sommarjobb eller att jag inte vet vad jag ska plugga .. Det löser sig, helt enkelt.

1 kommentar: