torsdag 1 juli 2010

19 blev 20.

Förra onsdagen fyllde jag 20. Det var nio dagar sedan och det är precis så seg jag är med att uppdatera min blogg. Nåväl, dagen blev förvånansvärt fin även om det inte kändes alls som min födelsedag. Fast det kanske det aldrig gör, om man tänker efter?


Efter att ha fått iväg barnen till deras sista skoldag (och efter en frukost på dunkin' donuts) så ställde jag mig i köket och bakade cupcakes.

Låt mig bara säga att det inte ens finns ord för hur gott detta var. Gömde små hemligheter i mitten och just då kändes det som att jag inte ville äta något annat för resten av mitt liv (efter ett tag blev det dock mastigt och man blev sugen på andra saker, så jag tog tillbaka påståendet rätt snabbt).

Ett gäng brudar kom förbi på fika och fotbollstittande. From the left : Jessiqua (ny svensk tjej), Meagan (sydafrikanska), Emma & Nathalie (svenskar från weston) och så då Malin.

Malin och jag.


USA krossade (läs : hade tur och vann) mot Algeriet. Sjukt spännande!

Vi åt godis och det blev färgglatt ..

Denna bilden får symbolisera jobb. Mellan 12.30 och 18.30 jobbade fast mest låg jag i solen och kollade på lacrosse eller åt glass med äldsta värdbarnet. När min värdmor kom hem så åkte vi iväg på en fancy japansk restaurang och åt massa god mat med värdungarna. Gott!

Strax efter åtta så hämtade Harpa upp mig, körde oss till Malin där jag fick en scarf runt ögonen. Bäcksvart blev det och sedan åkte vi iväg någonstans. Jag blev inledd till ett ställe som luktade gott och där jag gick in i allt som stod i min väg (jag såg ju inget för tusan). Där dom tog av mig ögonbindeln så möttes jag av ett gäng brudar på Friendly's!


Åt sjukt god kanelglass ..

Fick presentkort på stubhub så att jag kan köpa Yankees-biljetter :) Awesome. Fick även ett presentkort på Marshalls som såklart redan är slut. Fint!

Efter glassen var uppäten och några av ballongerna sprängda var det dags för nya äventyr. Några av brudarna åkte hem men Malin och Harpa hade planerat mer för kvällen. Så det var bara på med ögonbindeln igen ..

I knät fick jag världens bästa korg med allst jag älskar här i USA. De hade även fixat öl så att jag kunde få dricka på min 20årsdag. Så himla bra ju.




Åka bil är mycket underhållande när man inte har någon aning alls vart man åker och har en öl i handen. Jag bestämde att vi ska införa detta som en tradition ..

Vi kom fram till våran destinaion där vi skulle ge oss på den omöjliga 'sporten' bowling ..



Hur småkassa jag och Malin nu än må vara så tar ju då Harpa alla priser. Hon kanske trodde att man skulle försöka undvika käglorna ... eller något sådant?


Väl i bilen igen så fick jag mer presenter. Personliga som tusan och så himla fina att jag inte rikigt visste vart jag skulle ta vägen.

På vägen hem kände vi att kvällen inte riktigt kunde sluta ännu så vi tog oss ett stopp på McDonalds för att få i oss lite (obehövlig) mat. Ont i magen av för mycket gott stapplade vi oss sedan ifrån McDonalds vid stängningstid och en stund efter det somnade jag gott i min säng .. Ja tusan, nog var det allt en fin födelsedag. Tack världens bästa Malin och Harpa för de interna presenterna. Och tack alla fina tjejer som fick dagen att bli så bra som den kan bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar