tisdag 6 juli 2010

Fire Island, Fredag.

Fredagen var en jobbig dag arbetsmassigt med griniga ungar och en huvudvark utom denna varld, men sa fort min vardmor kom hem fran jobbet och Harpa anlande sa paborjades en av de basta helgerna nagonsin!

Jag, Harpa, vardmor, grabbarna och hunden tog en liten roadtrip och efter ett stopp for inhandlande av mat fran McDonalds sa anlande vi till slut till Long Island. Darifran tog vi en farja ut till Fire Island.


Tioaringen, Harpa, attaaringen och jag. Hur frash denna bilden ar vill jag inte ens ga in pa .. Ursakta, helt enkelt!


Sexaringen och min vardmor.


Pa farjan sa tittade vi pa solnedgangen ..


.. och spelade Squiz pa Harpas iPod.

Solnedgangen var galet fin.





(Har sa glomde jag min kamera hemma). Vi anlande till huset, dumpade grejerna, sa godnatt till min vardfamilj och sedan gick jag och Harpa ut pa en promenad. Eller ja, vad som var tankt som en promenad. Vi traskade runt och kom fram till hamnen, och nar vi val var dar tankte vi att vi kunde ga in till baren och ta en dricka. Helt oskyldigt satte vi oss i baren och bestallde en cola light varpa bartendern fragar " .. med rom?". Nar tillfallet gavs sa tackade vi ja och mitt i allt blev promenaden en partykvall. I strandshorts och utan smink fortsatte vi att dricka rom och cola (bara for att vi fick dom gratis av bartendern) och traffa massa roliga manniskor. Efter ett par timmar och samma antal shots och drinkar senare sa bestamde vi oss for att ga hem.

Vi kopte nattmat i form av pizza och satt pa en bank i hamnen och at. Vi var helt installda pa att ga hem men forst skulle vi bara lana toaletten inne i baren ..

.. och sa blev vi fast. Igen. Pa vagen till badrummet stotte vi pa folk som tydligen kande att dom var tvungna att bjuda oss pa ol. "Come on, it's forth of July" .. "Noo, it's the second". "Ah, whatever. Forth of July weekend anyway". Sa mitt i allt satt vi och spelade olspel som aldrig forr och traffa annu mer trevligt folk. Vid halv tva beslutade vi oss dock for att det faktiskt fick vara nog pa det roliga, sa vi borjade att traska hemat ..

.. men saklart kom vi inte hem. Ett par hundra meter innan vi var hemma sa rakade vi traffa pa en livvakt som var pa vag hem fran en fest (bilden ar tagen forra gangen jag var pa FIre Island). Han visade oss runt pa stranden och lat oss klattra upp i livvaktsstolen (som ar sjukt mycket storre an vad man tror). Vi hangde med honom ett tag innan vi slutligen sa hejda och begav oss hemat. Bara darifran och hem tog det val ungefar en och en halv timme da vi fick for oss att stanna pa stranden och hjula och andra vettiga saker. Smog in i huset igen runt fyratiden och somnade fortare an nagonsin. Galet kul forsta kvall pa Fire Island!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar