tisdag 6 juli 2010

Fire Island, Lordag.

Vaknade upp pa lordagen och madde forvanansvart bra. Gick upp, tog en toast till frukost och begav oss sedan till affaren for att inhandla lite nodvandigheter (sa som chips och cola light). Lag pa stranden pa eftermiddagen, gick hem for att ata lunch och spela bananagrams med grabbarna och sedan tillbaka till stranden igen.









Detta ar den sista bilden som togs med min kamera innan den slutade fungera! Sjukligt irriterande, men istallet tog vi 7000 kort med Harpas kamera, som hon sedan tappade bort. Kassa ar vi sa an en gang far jag anvanda bilder fran google for att beskriva kvallen. Kan saga som sa att bilderna pa Harpas kamera var sa legendariska att vi inte ens var ledsna over kameran, vi var mer upprorda over att bilderna var borta! Gah, basta lordagskvallen och inga bilder. Trakitgt men sant.


Efter lite mer strand, ett par tusental hopp-bilder med barnen och ett mote med livvakten fran kvallen innan sa begav vi oss hem for att duscha. Tog en ol och at sjukligt mycket tacos till middag. Efter lite glass och ytterst life tillfixning (ja, jag gick ut i blott har som pa grund av luftfuktigheten senare stod at Alla hall) sa tog vi oss en promenad till Kismet for att spendera lite tid i baren.


Vi tog oss ett glas vin och kande trottheten komma, varpa vi diskuterade ifall vi bara skulle ga hem och sova istallet. Vi bestamde oss for att snabbt ga in pa Surfs Out, baren brevid for att sedan gora ett slutgiltigt beslut. Lat oss saga att beslutet blev att stanna.


Val dar sa traffade vi pa tva man som bjod oss pa ol. Vi drack bud light sa det stod harliga till och pratade med grabbarna om allt mojligt.

Efter ungefar en timmes konversation kom vi in pa amnet fotboll varpa den ena killen forklarade att han brukade spela i "the police league". Harpa fragade "sa vada .. ar du en polis?" varpa han svarade "mjaa .. ungefar. jag ar med FBI". Hahaha, sa mitt i allt star vi, tva minderariga brudar, och blir bjudna pa ol av FBI-agenter. Vi trodde forst att dom skamtade men fick sedan, i all sekretess, se bade FBI-kort och en sadan dar cool guldig bricka! De var sjukt trevliga och efter att ha tittat pa en blodig boxningsmatch i baren, druckit drinkar som jag aldrig hort talas om och forsokt lara tva amerikanare varfor Harpa inte har samma efternamn som hennes bror sa dansade vi till stangningsdags. Tror att klockan var nagonstans vid 4 da vi till slut borjade promenera hemat. Vi tog en vilopaus pa stranden dar Harpa kande att hon fatt lite for mycket av det goda sa vi skyndade oss hem for att sova. Jag la Harpa i sin sang for att sedan ata lite glass innan jag sjalv la mig i sangen brevid. Detta ar val nagon gang efter 5-tiden .. Vid 8.30 hander det roligaste pa lange ..

(mitt yngsta vardbarn heter inte Lucas, men vi kallar honom det for jag far inte skriva hans namn).. jag blir uppvackt av min vardmor med fragan "Jenny .. what is Harpa doing in Lucas bed?". Hahahahaha! Hon maste pa nagot satt ha gatt upp for att ga pa toa och sedan glomt vart hon sov, for jag skuttade upp ur sangen for att se det med egna ogon. Harpa i Lucas sang, yes indeed. Som tur var sa var inte mitt vardbarn i sangen och som tur var sa ar min vardmamma sjukt harlig, sa det var inga problem. Men herregud vad vi skrattade och varje gang min vardmor kollade pa oss sa borjade hon fnissa. Nu ar vi inne pa sondagen sa det far vi ta i ett senare inlagg. Sjukligt bra dag, for ovrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar