onsdag 2 februari 2011

Hawaii - Lördag.

Fredagsmorgonen började kl 06.30 och efter det kom nog ungefär den längsta dagen någonsin. Inte på ett dåligt sätt, utan den var bara .. lång.

Strax innan midnatt begav vi oss till tågstationen för att ta sista tåget in till NYC.

Malin och Kajsa överraskade mig och Harpa med presenter i form av Jonas Brothers-klistermärken och fluffiga shorts. Himla fina grejer! Det var väldigt roligt när vi satte på klistermärkena .. men inte riktiga lika kul när folk stirrade på flygplatsen ..

.. fast then again, utstirrade blir vi ju alltid ändå. Till exempel då vi satt kl 4 på morgonen och byggde pussel och sjöng jättehögt.

Vi byggde ett Hawaiipussel med 500 bitar. I början var det roligt, men sedan kom frustrationen då vi ännu inte var klara och nästan höll på att missa flyget. Men vi hann bli klara med pusslet OCH hinna med flyget. Score!

Vi flög i evigheternas evighet ..

.. tog en snabb mellanlanding i San Fransisco för lite frukost ..

.. och kom till slut fram till Hawaii. Då var klockan 21 på kvällen, på Lördagen, dvs ungefär 38 timmar sedan vi vaknade. Och inte nog med det, det var ju tidsskillnad så vi drog tillbaka klockan till 14 på eftermiddagen.

Vi checkade in på hotellet fort som tusan för att dra på oss en bikini och dra till stranden. Vi njöt av allt vad palmer, surfare och McDonalds-mat hette ..

Innan vi kände att det var dags för dusch och fest. Vi körde på teman alla fester, och denna Lördagen langade jag Disney-tema!

Klädpanik redan första festen. Bra packat Jenny, bra packat!

Vi spelade öl(drink)-spel ..

.. meden svensk/engelsk kortlek. Bra för Harpa som kunde lära sig meningar så som 'Kan jag få se menyn, tack!'.

Lite obligatorisk vardagsrumsposering.

Här hade vi alltså varit vakna i 44 timmar. Dags för utgång!

Jag och Harpa lärde känna två trevliga grabbar som försökte lära oss något slags spel inne på krogen. Tror att alkoholen hjälpte mig en aning, för på slutet blev jag nästan bra!

Vi blev less på krogen och sedan bestämde sig Kajsa för att antasta en staty innan vi hittade en mysig brygga som man kunde dansa på.

Vi avslutade kvällen med att stjäla blomhalsband från statyn sedan somna obeskrivligt skönt i de mysiga hotellsängarna. Vi hade dock trott att vi skulle komma fram sent på Lördagskvällen, så hela denna dagen var som en bonusdag för oss. Underbart fin bonusdag också!