onsdag 12 augusti 2009

Förutom att lära mig språket, utvecklas som person, upptäcka en ny kutur och bla bla bla ...


Saker jag ska försöka att hinna med/uppnå i USA :


1. Smaka minst 10 olika smaker av Ben and Jerry's (som inte finns i Sverige).

2. Åka upp i Empire State Building och slänga ner en origami-fågel med mitt telefonnummer på.

3. Prova att beställa det största som finns på McDonalds för att se hur stort det är.

4. Gå på en riktig Amerikansk dejt.

5. Gå på minst en stor konsert.

6. Smaka kalkon och pumpapaj på Halloween.

7. Se en kändis (helst Wentworth Miller, Simon Baker eller Johnny Depp, men annat duger väl också då!).

8. Se en Amerikansk fotbollsmatch MED cheerleaders som hejar. (Cheerleaders är viktigt, annars räknas det inte!)

9. Gå runt med massa lösa sedlar i fickorna för att kunna snabbt ta upp dom när någon vill slå vad om något (som dom alltid gör på film).

10. Gå på en hemmafest där värden bjuder på drickat och alla dricker öl ur röda plastglas (även det som på film).

11. Smaka Corn Dog på pinne som för övrigt ser så himla äckligt ut.


Fler förslag ? ..

3 kommentarer:

  1. Haha! Önskar att jag hade haft en sådan lista när jag åkte till USA. Ben&Jerry's åt jag inte då. Jag var upp i Empire State Building (på introveckan i NYC) men kastade inga fåglar. Gick inte på någon date eller amerikansk fotboll. Såg Céline Dions limo men åt ingen Corn Dog. Såg Savage Garden och Boyz II Men live. Kalkon och pumpa åt jag. Sedan pluggade jag på Community College som en del av the cultural exchange, men det kanske du också ska göra?

    Ska bli kul att läsa din blogg! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, åh. Jo, jag ska plugga med, fast vad vet jag inte ännu. Har du några särskilda tips att ge mig om något? :D

    SvaraRadera
  3. Jag bytte familj efter 3 månader men hade börjat läsa en flumkurs som hette "Music Appreciation"- grymt kul men jag kunde inte fortsätta då jag flyttade närmare Detroit. Sedan skulle jag läsa italienska men kursen hann inte börja förrän jag åkte hem (stannade bara totalt i 6 månader). Jag vet inte om de har speciella krav numera på vad man ska läsa - men ta något som är kul!

    SvaraRadera