söndag 30 augusti 2009

Living the American dream ..

Igar var det som sagt fest hos Ryan. Eller rattare sagt, Ryans foraldrar. Till en borjan var det en salig blandning med folk mellan 0-65. Jag tvekade ett tag pa att lagga upp bilderna, for inga bilder kan visa hur underbart det var. Denna festen maste (utan krydd) ha gatt pa kring 30 000 kr. Galet mycket folk och allt var gratis. Vi at fyra maltider dar, och all dryck var gratis och allt var bara himla fint. Jag och Fia var i extas nar vi gick omkring dar bland allt folk. Sedan pa kvallen gav sig de vuxna och barnen ivag sa att vi fick festa pa egen hand. Alla manniskor var helt genomsnalla och trevliga. Nummer 10 pa min 'att gora i USA-lista' var Gå på en hemmafest där värden bjuder på drickat och alla dricker öl ur röda plastglas . Det fanns visserligen inga roda plastmuggar, men jag tanker bocka av denna punkt i alla fall!


Vi blev upphamtade av Ryans kusin Megan och hennes (oforskamt snygga) pojkvan Pete.

Jag och Fia hade trevligt i badrummet.

Killarna spelade "Beerpong", vilket ar en blandning mellan olspel och pingis!

Sota och trevliga Laura.



Snacka om pengar dom lagt ner pa denna fest. Det fanns till och med fyverkerier!



Precis som pa film hade dom tunnor med ol som man fick ta ifran.



Nar vi kom dit tankte vi "gud vad mycket mat". "This is the appetizer", sa Ryans pappa och fortsatte att laga mat. Till varmratt blev det iaf som ni ser skaldjur och annat. Ryans pappa Donald fick dock sta och hjalpa mig under middagen for att jag inte forstod hur tusan man skulle kunna fa ut nagon mat ur en krabba.



Fia och en amerikansk tjej som jag inte kan komma ihag namnet pa. Hon hade en sex mander gammal baby som lag och sov pa overvaningen.



Sedan spelade nagot konstigt (och halvt omojligt) olspel som gick ut pa att man skulle kasta en quarter i bordet och sedan fa den att studsa upp i muggen. Pa bild ar Tim och Jeff.




En trevlig kille vid namn John. Mitt i ett samtal sa han "forresten, jag tycker att du verkar sa genuint trevlig och snall", och sa fortsatte han prata. Dar ser man!



Jag, Ryan och Fia.


Dom hade ett bibliotek i huset (Eva, du skulle ha alskat det).



Klockan blev 4 och vi gick och la oss.


Vaknade upp till en fin dag.


Saker dar maten serverades.


Fia vilar upp sig i solen efter en absurd frukost. Dom hade inhandlat 180 agg, flera kg bacon, bagels och allt mojligt. Ryans mamma for pa Starbucks och kopte dunkar med kaffe.



Vadret var jattefint men ibland var det sa varmt sa att vi gick in och spelade biljard istallet. Biljardproffs ar inte min framtid, vilken framkom tydligt idag.


Underbart rara Paul var DJ.



For dom nyktra fanns det ocksa dryck!


Till lunch blev det grillad kyckling och nagon sorts lask som smakade som Trocadero. Sedan vid femtiden pa eftermiddagen korde Ryan hem oss och sa hade ett dygn passerat och jag var lycklig varje sekund.

5 kommentarer:

  1. HAHAHHA beer keg och mardi gras beads! vilken fest! :D en grej jag tänkte på när jag såg bilderna är att det verkar stämma att amerikanarna har stora hus men att det ser så tomt ut i dom. är det så i "ditt" hus med?

    puttebro

    SvaraRadera
  2. Fy tusan Jenny! Detta vekar verkligen som din grej! PS. Ja, älska biblioteket!

    SvaraRadera
  3. åh, jag vill också till USA och au paira och gå på husfester på helgen. Så himla roligt!

    Föressten, den där John såg också ut att vara genuint trevlig och snäll!, Satsa Jenny ;)

    SvaraRadera
  4. Bilderna blir alltid en stor besvikelse när man ska försöka sig på något mäktigt. Hur långt det är in vet jag inte riktigt, bussen tog väll en sisådär 40min sist. inte så långt med andra ord. Skattjakten vet jag inte om än, hoppas min lcc hör av sig om det. Men du ser ut att få vara med om grejjer du :D

    SvaraRadera
  5. Patrik : Nja, i vårat hur är det inte så jättetomt. Ska ta lite bilder någon dag så kan du få se :)

    Eva : Hoppas att du fixar ett litet mini-bibliotek i ett hörn på din nya lägenhet :D

    Jeskan : Han är 29 år och bor 1½ timme ifrån mig. Dessutom ska jag ju bli ihop med Michael Scofield (i hans fall spelar inte åldern någon roll dock)!

    Anna : Joo, hoppas att ni ska dit! Vore askul.

    SvaraRadera