söndag 23 augusti 2009

Lördag natt ..

Huset har fyra våningar, två trappor och fem badrum. Jag tappar än så länge bort mig i huset! Det händer så mycket hela tiden och det är så himla många nya intryck att huvudet vägrar hänga med. Idag har jag, Lisa (familjens fd au pair) och Emma (vardmammans brors au pair) varit iväg till New York City och spenderat pengar. Parfym, klänning, strumpbyxor, linne och ... en sport-bh. Jag kan höra hur ni skrattar sarkastiskt där på andra sidan Atlanten, men vet ni vad? Jag ska faktiskt börja träna! Nåväl, försöka i alla fall ..

Sedan jag skrev sist har jag även smakat min första bagel, provat att hänga på Starbucks och fått mitt första visitkort av en kille vid namn Juan. Har även börjat köra bil. Jag är livrädd hela tiden, men jag hoppas att det går över. Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa boken jag fick av mina värdföräldrar i välkomstpresent. Och förresten, kolla så himla fint killarna gjort pa min dörr nar jag kom hit igår!

5 kommentarer:

  1. men vad sött de hade gjort på dörren :) låter som att du har det grymt bra där borta pajtjejen :)
    Elin VIii

    SvaraRadera
  2. du måste nästan prova dricka den där rootbeer också, vad det nu är

    SvaraRadera
  3. ååh, det låter som att du har det superbra Jenny! det är himla skönt att höra!
    SÖTpojkrna alltså!

    SvaraRadera
  4. åh fina jenny! Vi saknade dig igår hos Frida! När det var dags för beaver-ramsan så fattades du minsann :) puss fina du!

    SvaraRadera
  5. Elin Vii : Vet du hur svart det ar att ga pa stan utan att tanka pa dig? Allt bara paminner om dig hela tiden..

    Irma : Oh, detta maste jag kolla upp! Gick forbi ett "corn dog" stand igar i NYC men jag var sa himla matt (alltsa inte trott, utan ohungrig)!

    Jeskan : Jag saknar dig. Ak pa 1906 pa lordag och dansa at mig med?

    Mia : Ahw. Jag gor en mentan beaver-dance har. Jag antar att jag inte kommer att vaga gora the beaver-dance pa riktigt har pa ett tag, folk lar ju tro att jag ar konstig (fast let's face it, riktigt normal ar jag ju inte) ..

    SvaraRadera