söndag 25 april 2010

Dominikanska Republiken, Söndag.

Det kommer säkerligen att ta en himla tid innan jag hinner lägga upp bilder från hela veckan, men vi börjar väl sakta men säkert med söndagen. Vill bara börja med att säga att detta är mycket troligt det bästa semestern jag någonsin haft och det gör mig lite ont i själen att lägga upp bilder då det inte visar en hundradel av alla känslor man hade. Vi har skrattat konstant i sju dygn och så många lyckorus som jag fått denna vecka har jag inte fått på länge. Vi mötte så himla mycket fint folk och de gjorde resan ännu bättre. Kan knappt förstå att jag är hemma och att allt redan är över, men jag är överlycklig att vi tog beslutet att åka. Legen - wait for it - dary!


Vi åkte kl 02.45 från Westport och efter en sjukt läskig bilfärd så kom vi fram till JFK Airport kring fyratiden. En hel drös Européer låg på tältsängar då alla deras plan var inställda på grund av vulkanen på Island. Ps : Harpa lärde oss idag att uttala vulkanens namn : Eyjafjallajökull. Gör det om ni kan!

Dyr flygplatsfrukost, check!

Welcome to Dominican Republic.





Vi hittade en flaska champagne på rummet. Mums!


Vi bytte om till bikini och gick mot stranden. Här är en del av poolen.





Efter några timmar med cola light, musik, bad och läsning på stranden så gick vi tillbaka till rummet för att stöka ner lite mer. Att två tjejer kan ha ett så stökigt hotellrum är ju nästan absurt. Lita på mig, så 'rent' som det ser ut på bilden såg det inte ut senare under veckan..



Just här kändes det som att livet inte kunde bli så mycket bättre.



Sedan gick vi ut för att äta.


En tärd Malin, haha. Det var en lång dag ..

Vi hamnade på en restaurang vid stranden för att äta musselpasta och räkor.

Efter detta så gick vi och tog en drink i baren, fixade internet och försökte packa upp innan vi somnade vi gott i våran underbart sköna säng. En himla bra första dag helt enkelt!

3 kommentarer:

  1. Musselpasta med räkor, vad hände med den kräsna tjejen? ;D

    Elin VIi

    SvaraRadera
  2. Men skämta inte! Jag har blivit så sjukt duktig. Åt lobster hela veckan och jag trodde ju inte ens att jag gillade skaldjur :D Haha! Beställde även en mystisk pizza på flygplatsen i Miami. En pizza som INTE hete vezuvio alltså ;O Känn dig stolt!

    SvaraRadera
  3. Good for you ;D hihi

    SvaraRadera