onsdag 14 april 2010

"I mean, who need muscles on there shoulders, like that?"

En niotimmars arbetsdag sprang förbi fort som tusan. Spenderade 1½ av dom timmarna med att promenera i solen då tioåringen hade lacrosse. Hann även med att läsa svallertidningar medan ungarna klippte håret samt äta en underbart god middag med min värdfamilj. Nämnde jag att allt detta var under arbetstid? Åh, ibland älskar jag mitt jobb.

Slutade 20.30 så jag åkte till Starbucks för att möta upp några vänner. Det var Mandys sista kväll här, så vi slog på stort och åkte på bio. Stod 20 minuter och pratade med tjejerna i kassan på bion som hade himla mycket frågor om Au Pair-livet. Fick även chansen att träffa en ny svensk Au Pair som anlände till Westport förra veckan. Filmen vi såg var Date Night. Legen - wait for it - dary! Seriöst alltså. Inte min typ av film men jag skrattade så att jag inte kunde andas och citaten var klockrena. Något säger mig att vi lär se den filmen snart igen ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar