torsdag 15 april 2010

Söndag.

Söndagen var ingen topp-dag. Planen var att åka till New York för att gå på Tim Burton-utställningen på Museum of Modern Art med Malin och Harpa. Istället bestämde sig Malin för att ligga hemma och spy och biljetterna vad slutsålda för resterande tid av uställningen. Att jag dessutom hann tappa bort min ring och he (sveriges mest användbara verb) sönder datorn gjorde ju att dagen inte steg i lycka.

Men nåväl, lite fint hann vi ju med ändå. Min vapendragare Harpa kom och hämtade upp mig så vi åkte till Fairfield för att bowla. Lyckan var verkligen med oss denna söndag då det inte fanns en enda ledig bana förrens fyra timmar senare. Hm. Istället åkte vi till The Batting Cage för att spela baseball, air hockey och flipperspel. Sedan tog vi oss en lunch på en thailändsk restaurang i Southport innan Harpa åkte hem för jobb och jag åkte hem för att vara allmänt bitter över den missade utställningen. Åt kinamat med min värdfamilj till middag, satt ute och läste en bok och såg lite tv resten av kvällen innan jag bestämde mig för att sova. Det tog till tisdag vid lunchtid innan det dåliga humöret äntligen försvunnit och nu är jag glad igen. Himla skönt, måste jag säga.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar