fredag 2 april 2010

Torsdag.

Dagen blev fin. Började som vanligt med lite jobb innan jag och min värdmor begav oss till gymmet för att skriva över kortet till mitt namn. Sant som det var sagt så har jag varit här i 7½ månad och jag stod fortfarande skriven på förra Au Pairen, haha. Nu är det i alla fall ändrat och jag hann med ett underbart Zumba-pass som idag hade inslag av 60talsjazz och andra underbara grejer.

Spenderade resten av dagen på en filt i solen med fina Harpa. Hann även med lite spontanshopping innan det var dags för jobb igen. Tre playdates gör att det mitt i allt blir sex barn att ta hand om .. Det gick dock finfint och värdmor min var ju hemma så det var inga problem. Åkte iväg med tioåringen på lacrosse och satt där med min bok i solskenet tills min värdmamma kom med de två yngre pojkarna. När träningen var över så åkte vi allihopa till en kinarestaurang (då orken för att laga mat inte riktigt infann sig) för att äta galet god mat.

Kom hem vid åtta då jag slutade så efter det har vi haft Grey's Anatomy-kväll i mitt vardagsrum. Tre svenska tjejer, en isländsk tjej och en hund. Hunden älskar när vi har tjejkvällar så hon placerar sig på golvet och lyssnar på struntsnack och hoppas på att bli kliad på magen. Nu är klockan mitt i allt 00.31 och jag börjar att jobba om 5 timmar och 59 minuter. Det är ju Good Friday så ungarna är lediga från skolan imorgon vilken betyder en lååång arbetsdag. Som tur är ska vi ju iaf på bio så det ska nog gå bra. Nu ska jag sova!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar