måndag 5 april 2010

Påsksöndagen.

Är egentligen alldeles för trött för att uppdatera bloggen, men gör jag det inte nu så lär det väl aldrig ske. Påsken blev som sagt otroligt lyckad. Började dagen med en promenad/löptur i det fina vädret innan jag for hem för att hjälpa min värdfamilj med påskförberedelserna. Vid tretiden började folket att komma, och folket var ju faktiskt inte folk, utan mina allra bästa vänner på denna sidan av jordklotet. Även en kompis till äldsta värdkillens familj kom över en liten snabbis. Sedan var det dags för tävlingar! Det blev stafetter, äggkastning, myntrullning på ägg och andra påskiga lekar innan det fastställdes att barnens lag vann (om det var fusk från domarnas sida eller inte vet jag inte, men planerat var det i alla fall att de skulle vinna). Alla fick dock priser! Jag och alla tjejerna (Cissi, Harpa, Nina, Malin och Matilda) fick ett presenkort på bio var och grabbarna fick något annat presenkort och även baseballtidningar.



Jag har finaste trädet utanför mitt fönster!


Snacksbordet.


Kall öl och solsken. Cissi njöt av påsken.


Sedan var det dags för Easter Egghunt. Jag och min värdmamma hade fyllt uppåt en 100 små ägg som sedan gömdes överallt i trädgården. Jag och tjejerna var såklart med på jakten och vissa hade mer tävlingsinstinkt än andra ..


Min sexåring. Eller min och min, men ja, ni förstår ..


'Min' tioåring.

Här är min värdmamma. En av de bästa man kan tänka sig!




Jag och värdmor min körde på ett svenskt tema när vi dukade bordet, haha.


Vi åt som tusan och jag kan inte ens beskriva hur gott det var. Lamm, ägg, köttbullar, prinskorv, knäckebröd ..



När maten var uppäten och solen sakta men säkert började att gå ner så blev det kubb för hela slanten.


Min värdfamiljs Au Pair för två år hade en vän som heter Mandy och som just nu är på besök i staterna. Hon svängde förbi en stund och det var ju himla trevligt.


Någonstans här låg jag på marken och nästan dog av skratt. Förklaring finns på nästa bild..


HAHA. Cecilia fastnade med rumpan i bilen. Den följde med hela vägen upp och min värdpappa satt på en stol en bit bort och försökte hålla sig för skratt.



När mörkret fallit så intog vi än en gång våra platser vid bordet för att förtära efterrätt. Glass, frukt, chokladsås och svenska kakor la sig fint i magen inför Beachen 2010.



Och så avslutades den mest troligt roligaste påsken jag någonsin haft. Fast ja, innan den avslutades så hann jag ju såklart med att skämma ut mig också. (Någon som är förvånad?). Där sitter vi allihopa runt matbordet och sjunger sånger på olika språk när jag (av någon oförklarlig anledning) ska sjunga 'blinka lilla stjärna' på engelska. Om det var vinet eller helt enkelt en tillfällig sinnesförvirring har jag inte fastställt ännu men istället för att sjunga "twinkle twinkle little star" så sjöng jag "tinkle tinkle little star" vilket på engelska blir "kissa kissa lilla stjärna". Den raden har jag ju blivit lagom hånad för idag av mina värdbarn. Jag är så himla glad att min värdfamilj gjorde detta för mig och mina vänner och jag har nog aldrig varit så tacksam över vilken värdfamilj jag får spendera mitt år med. Utan tvekan bäst, helt enkelt.

Och Mor och Far, ett litet PS : Det godiset jag skulle fått i mitt påskägg hemma förväntar jag mig skickat till mig snarast! Jag är i behov av svenskt godis (Och gärna i ett fint ägg)! Tack på förhand.

3 kommentarer:

  1. Hej !

    Godiset är på väg, dock inte i ett påskägg utan i ett stort brev. Få se om tullen släpper igenom det ?!?! Godiset kostade betydligt mindre än frakten men det kan det vara värt.
    Har de inte lösgodis i USA ? Skickade med en påse Ahlgrens bilar också.
    Nu väntar på ett antal mail som tack och några Skypesamtal.
    Kramar från oss alla

    SvaraRadera
  2. Vilken söt extramamma du har fått :)

    SvaraRadera