söndag 11 april 2010

Lördag.

Igår så vaknade jag och Harpa upp i min alldeles för smala säng någonstans på morgonkvisten. Vi begav oss ut på en promenad för att återlämna en film sedan dagen innan och sedan tog vi oss tillbaka till huset för att göra oss i ordning. Precis när vi skulle åka så frågade min värdmamma om vi ville stanna på brunch med några gäster och ärlig talat, en lördagsbrunch tackar man aldrig nej till. Färsk frukt, juice, chokladmuffins, cola light och alla sorters bagels fanns att välja på. Jag och Harpa fastnade för regnsbågsbagelsarna och dom var ju visst tänkta till barnen, men vad gör det? Mätta och glada styrde vi kosan mor Cecilia och sedan vår slutdestination : Trumbull Mall. Blev kär i en himla massa klänningar men bestämde mig för att vänta lite med inköpen. Kom hem med enbart en jeanskjol.

Tog en stressig löptur innan jobbet som bestod av att åka på hockey med grabbarna. Sedan var det dags att åka hem och få dom i säng innan jag tänkte placera mig i soffan glo på tv i några timmar innan värdföräldrarna kom hem. Planerna ändrades en aning när min åttaåring fick andningsproblem (han har astma) i bilen på väg hem från hockeyn så värdföräldrarna bestämde sig för att komma hem och senare även stanna hemma resten av kvällen. Det gav mig kvällen ledig så jag och Harpa bestämde oss för att gå ut och käka middag. Vi satt på Bertuccis till efter stängning och åt pasta och drack cola light och pratade om alldeles för djupa saker. Vipps så var min lördag över och söndagen väntade ..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar