måndag 9 augusti 2010

Fire Island 5/8 - 8/8.

I torsdags åkte jag och min värdmamma + barnen iväg till sommarhuset på Fire Island. Lite fakta : Fire Island är en liten ö som ligger utanför Long Island, NY. Antalet permanent bosatta är 491 människor, det är dock flera hundra tusen gäster om året. Ön är ungefär 200 meter bred men nästan 5 mil lång. Det finns inga vägar eller bilar utan folk cyklar dit dom ska och allt är precis sådär fridfullt så att man blir lugn i själen.

Vi anlände på torsdagseftermiddagen, gjorde oss hemmastadda, spenderade en stund på stranden och gick sedan till grannbyn för att äta middag på Surf's Out. Jag åt musslor och pasta vilket var otroligt gott. Spenderade kvällen framför tv'n men somnade redan vid 22.30 och spenderade därefter 11 timmar i sängen.

Fredagen kom och jag var 'ledig' en stund på eftermiddagen så jag låg på stranden med världens bästa bok och strosade sedan omkring och kollade på badvakter i röda badbyxor och kände det som att jag fick uppleva Baywatch in real life. Efter lunch fiskade vi krabbor i flera timmar innan min värdpappa kom av färjan och vi åt middag allihopa. Ännu en kväll framför tv'n med glass och trötta ögon, och än en gång höll jag mig inte vaken längre än till 23. Helt galet!

Ännu en 11-timmarsnatt och jag var redo för stranden! Gick lite på marknad, köpte cola light och fortsatte att vara totalt inslukad i min bok. På kvällen blev det ännu en middag på Surf's Out - denna gång med jätteräkor och pasta. Mums! När klockan blev nio och vi skulle gå hem så kände jag att det fick vara nog med tv och sömn för denna helgen så jag gick till baren och spenderade lite tid. Träffade mycket folk (de flesta med barn i min ålder, men vad gör det?) och blev bjuden på en himla massa öl och samtal. Vid ett-tiden fick det dock vara nog och jag traskade hem och somnade.

Några sista söndagstimmar på finaste Fire Island fick spenderas med att äta, sola, fiska krabbor och läsa. Mitt som det var så satt vi på färjan tillbaka mot verkligheten och innan hemkomsten hann vi stanna för en trevlig middag med min värdmammas pappa med familj. Min värdmor har världens sötaste treåriga syster som jag tycker så otroligt mycket om.

Blev än en gång påmind om varför jag älskar Fire Island så himla mycket! Här kommer bara huller om buller ett gäng bilder från den gångna helgen..































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar