onsdag 25 augusti 2010

Ge och ta.

Ungefär världens längsta jobbdag med vad som kändes som sjutusen ungar. Egentligen var det 11,5 timmar och 6 ungar, men nästan. Inte lagomt mör man är i huvudet efter en dag som denna. En dusch och en middag senare så kom Harpa över för att falla pladask ner i min säng och titta på Glee. Enda gången vi orkade röra oss var när vi åkte för att handla glass. Sedan tittade vi på ännu ett avsnitt innan jag så vänskapligt somnade vid tiotiden. Har nyss låst efter Harpa så nu sitter jag här och är inte alls lika trött som jag hade hoppats, men tänkte bege mig i säng ändå. Det bästa med långa dagar är ju att de andra dagarna blir kortare. Min arbetsdag imorgon består av att börja 14.30 med att köra åttaåringen på fotboll, stanna där i två timmar (dvs ta en sjukt lång powerwalk eller läsa en bok), åka hem och sedan gå ut på födelsedagsmiddag på någon restaurang då ungarnas kusiner fyller år. Blev dessutom erbjuden att skippa middagen ifall jag ville vara ledig, men någon måtta får det ju ändå vara. Och dessutom, vem tackar nej till god restaurangmat samt tårta?

Nu ska jag hoppa i säng och planera helgen lite. Tror bestämt att det får bli minst en tur till bästa staden, New York.

2 kommentarer:

  1. alltså jag är SÅÅ avundsjuk på att du kan åka till new york när du vill:( åh!

    SvaraRadera
  2. Ahw. New York är verkligen underbart. Vad gjorde du när du var här? Synd att vi inte hann träffas!

    SvaraRadera