måndag 16 augusti 2010

SIX FLAGS!

Idag kände vi att det var dags att bege oss till Six Flags, en makalöst stor nöjespark i grannstaten Massachusetts. Det är ju nämligen Jessiquas sista vecka i det stora landet, så vi får ju passa på! Harpa sov över och vi klev upp innan satan själv för att käka frukost innan det var dags att hämta upp Jessiqua och Malin. En tvåtimmars roadtrip till Springfield med galet mycket cola light och en hel del kakor hann vi med innan vi klev innanför spärrarna och fick påbörja våran jakt på adrenalinkickar ..





Från parkeringen fick man åka buss till parken.




Vi började med att åka en bergochdalbana som fyra år har utsetts som planetens bäsa stål bergochdalbana. Fy tusan så jäkla roligt! Adrenalinkick, check.



Fanns så sjukt mycket bergochdalbanor och karuseller att välja bland. Denna var en där man åkte upp och ner mest hela tiden. När man sätter sig i stolen så tänker man "varför gör jag det här?", när man är mitt i banan tänker man "oh fy fan, aldrig mer" och så fort man går nedför trappan efter banans slut så tänker man "jo jävlar, vi kör en gång till va?". Åh, underbart!


Efter att ha skrikit sönder våra halsar en aning var det dags att fylla på magen med mat från Johnny Rockets. Gott och säkerligen mättande.


Note-to-self : Är inte detta innan du ska åka bergochdalbanor som går upp och ner. End-of-note.


Fritt Fall! Malin var en kyckling och ville inte åka, så hon fick stå för fotograferandet.


Någonstans här bestämde vi oss för att svira om till en bikini och spendera några timmar i vattenlandet. Det var något av det roligaste på länge. Vi åkte allt som fanns att åka och skrek så vi mådde illa. Malin tog, såklart, alla priser och skrek så galet att jag skrattade så att jag nästan kissade ner mig. På riktigt. Som tur var kunde jag behärska mig. Åh. Det togs inga bilder i vattenparken alls, men det var nog en himla tur egentligen.


Bara för att testa köpte vi en stor friterad deg med socker och kanel på. Ungefär så fett det kan bli, men det gillar ju vi!


Jessiqua var söt som vanligt.


Vi fann Superman-bänkar. Efter detta så gick vi förbi the Blizzard som var en vattenbana (likt Colorado på Liseberg) där man åkte omkring i en stor ring och blev betydligt blötare än vad man trodde. Vi fortsatte dock jakten på adrenalin och åkte ännu fler berg och dalbanor innan vi insåg att vi nu varit där i 9 timmar, och det faktum att vi var blöta och kalla och inte hade ätit middag gjorde att vi bestämde oss för att åka hemåt.





Vi råkade såklart hamna på Friendly's där Harpa fixade kritor och pyssel till oss alla. Perfekt underhållning i väntan på maten. Det hela tog betydligt längre än planerat och sedan var det regnigt och mörkt så hemfärden gick sakta. Jag höll på att somna bakom ratten men hade mina brudar som flitigt tryckte i mig kakor och cola light utan dess like för att ge mig socker och koffein. Vi tog oss till slut hem men då var jag ju såklart helt hög på socker så här sitter jag ännu fastän jag vet att jag ska upp på fyra timmar. Nåväl, hade i alla fall en himla fin dag med jättetrevligt sällskap och är sjukt glad att vi bestämde oss för att åka. Tack brudar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar