söndag 16 maj 2010

Helg update.

Lördagen gick helt underbart bra. Låg i solen under lacrossmatchen, läste svallertidningar under hockeymatchen och sedan blev det kinamat. Efter middagen var klockan kring 18 och Tom, Sabinas pojkvän, spelade tv-spel med killarna resten av kvällen så jag och Sabina satt i köket och pratade någon timme innan Harpa dök upp. Då avslutade vi kvällen med ett glas vitt vin i soffan medan vi diskuterade kändistäta restauranger i NYC.

Söndag kom och Tom spelade tv-spel med ungarna från 6.30 till 11 så egentligen hade jag ju kunnat gå och lägga mig igen men jag var pigg så jag städade, duschade och kände mig som en snäll människa så jag åkte till och med och veckohandlade. Alla utom jag och mellankillen åkte iväg på lacross och sedan när jag släppte av mellankillen på ett födelsedagskalas vid 12.30 ringde min värdmor och sa att dom var hemma så jag kunde göra vad jag ville. Gick helgen så snabbt? Herregud, jag hade ju faktiskt TREVLIGT mestadels av tiden. Att man dessutom fick 300$ (2100 kr) för besväret var ju helt okej .. Kände mig rik så jag och Malin åkte iväg för att shoppa. Vi hann även med att ligga på stranden och äta förskräckligt mycket glass innan jag åkte hem för att byta om. Har valt att gå ut på middag med min värdfamilj ikväll. Vi ska fira min värdmors födelsedag lite i efterhand genom att gå ut och äta habachi, dvs en restaurang där dom lagar maten på bordet framför en. Kommer säkerligen att bli trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar