torsdag 20 maj 2010

Hibachi och suck on a napkin ..

I söndags var jag ute på middag med min värdfamilj för att fira att min värdmamma fyllt 40 några dagar innan.

Åttaåringen. Vi lekte valrossar med ätpinnarna och flamsade omkring. Jag är alltid på samma nivå som barnen .. hm ..

Sexåringen. "Mamma, när jag dricker såhär, ser det ut som att jag dricker öl då?". Hahaha

Födelsedags barnet i egen hög person.

Tioåringen. Söt som få.


Min värdfar! Jag har precis upptäckt hur himla rolig han är. Det tog bara 9 månader, men helvete vilken humor karln har.





Kocken lekte Island och hade vulkaner som sprutade.Maten var sjukt god och det var himla kul med Hibachi. Även om jag satt och var avundsjuk på barnen en stor del av tiden eftersom att dom fick försöka fånga mat i munnen som kocken slängde. Hur roligt är inte det? Men nej, tydligen räknas jag som vuxen nuförtiden ... när hände det? Till efterrätt åt vi flamberad (friterad?) glass. Lagomt gott men sjukt coolt.

Efter middagen åkte jag iväg till Monroe för att hänga med mina brudar. Körde dit 40 min och när jag väl anlände så var det kallt så alla ville hem. Haha, men jag var inte bitter då jag spenderade tiden med att öva på mina sångkunskaper till låten Hallelujah. Kanske en dålig låt att börja med .. På vägen tillbaka fick jag dock samtal om att vi skulle åka på bio. Date Night skulle ses - för tredje gången! Vi kom 20 minuter för sent och dörrarna till bion var redan låsta, men vi knackade på och fick till slut komma in. Filmen var exakt lika bra, om inte bättre, än de tidigare gångerna och vi gjorde även något historiskt - vi gick på bio utan att äta popcorn! En och en halv timmes hysteriskt skrattande fick avsluta söndagen. Perfekt.

3 kommentarer:

  1. "Look! I´m a walrus" :D

    Elaaain

    SvaraRadera
  2. Ahhhh, basta filmen! Eller inte basta, men skitbra. Har inte sett den pa over nio manader. Om du kommer hit sa maste vi ju ha Freaky Friday-kvall och saga alla citaten i forvag. Som snacks kan vi ju till exemepel ha chokladdoppade polarbrod eller chokladdoppade apelsiner, eller sa kan vi helt enkelt kopa lite sura remmar och varma dom i micron? hahah

    SvaraRadera
  3. hahaha! ååååh, ja, absolut :-) chokladdigestive var ju gott, men sen spårade det ju totalt.... vem vill ha ckolad på sitt polarbröd liksom? och sura remmar grejen blev ju inte riktigt som jag hade förväntat mig... ;) Träffade förresten din bror igår! Han var ute och vandrade och skulle köpa mat!

    Miss you! //Elin Vikstroem

    SvaraRadera