lördag 22 maj 2010

Kostradgivare eller personlig tranare .. vad ska bli mitt nya jobb?

I mandags borjade mitt halsosamma liv. Det skulle halla pa i fem dagar och jag skulle vara awesome. Har kommer Jenny Maria Stares guide till ett nyttigt liv pa fem dagar :

Mandag : Gick forvanansvart over forvantan. Insag i efterhand att det var for att jag sov i princip hela dagen.

Tisdag : En spontan filmkvall medforde popcorn. Groteskt mycket popcorn.

Onsdag : Jag, Malin och Harpa byggde pa pastaendet "popcorn ar majs, vilket ar en gronsak" genom att poppa ett x antal popcornpasar och trycka i oss strax innan midnatt.

Torsdag : Har borjade allt ga at fel rikting. Det var varmt, sa glass behovdes. Och till glass passar kakor. Sedan var det Grey's Anatomy sasongsfinal, och vad passar da battre an popcorn och godis?

Fredag : Sista dagen pa det halsosamma livet kom och jag var ute pa en promenad och hamnade hos Malin. Jordnotssmorskakor och godis fick bli varan lunch och sedan kande jag att detta inte alls gick som jag planerat. Istallet for att skarpa till mig gav jag upp. Korde pa Malins "det ar ju faktiskt fredag" och kakade onyttigt resten av dagen ocksa. Popcorn och godis pa bion och sedan pa vagen hem, efter midnatt, sa tyckte vi att det var helt normalt att stanna pa the Diner for att ata pannkakor och hamburgare. SAY WHAT?

Vill man kopa en dvd med kostrad och traningstips av Jenny Stare sa finns den att bestalla pa ....
Nej men seriost. Detta ar inte riktigt okej. Och imorgon kommer Sandra sa da finns inte ett halsosamt liv pa kartan. Inte ens en liten prick. Som Island. Men then again, vem behover ett nyttigt liv da man har varldens basta vanner att ata med? Sadetsa. Dessutom : hur tusan kan man vara nyttig i ett land dar dom har KAKOR som frukostflingor ?!

2 kommentarer:

  1. Låter ju utomordentligt nyttigt. "Whole grain guarnateed" och "good source of calcium and vitamin D", hur bra som helst ju ;)

    SvaraRadera
  2. If I understand this correctly, you just dissed Iceland. Shame on you Jenny! Iceland just happens to be the 18th biggest island in the world and the 2nd biggest island in Europe! Get your facts straight ;)

    SvaraRadera