söndag 2 maj 2010

Dominikanska Republiken, Torsdag.

Jag vet att uppdateringarna kommer i snigelfart men på helgen så har man faktiskt annat för sig. Dessutom har mitt internet bestämt sig för att inte riktigt samarbeta alla gånger. Helgen har i alla fall varit awsome och förhoppningsvis så hinner jag väl blogga om de någon gång i framtiden ..

Här är i alla fall torsdagen i Dominikanska Republiken.

Klockan före-satan-själv (läs 9.00) så ringde min klocka och 9.30 befann jag mig på stranden själv (då Malin höll sitt löfte om att absolut inte kliva upp då) för att läsa och dricka cola light. Solen sken som tusan och det var väl en sisådära 32 grader varmt. Inte exakt det huvudet vill när man är bakis som tusan ..


Malin dök upp efter ett tag och vi gick för att käka frukost på strandrestaurangen. Såhär bra mådde hon ..


.. och såhär bra mådde jag.


Malins frukost. Say no more. Allt för mycket fick vi ju inte ner ..


Det var BBQ-fest på stranden.





Efter en stund på stranden så hörde vi rykten om att det var dags för bikinitävling. Kan ju säga så mycket som att all sprit i hela världen aldrig skulle kunna få mig att delta i en sådan, så vi nöjde oss med att titta istället.



Tävlingen gick mest ut på att 10 olika tjejer skulle dansa så horigt som möjligt och på så sätt vinna. Kommentatorn var dock sjukt rolig och vi skrattade så vi trodde att vi skulle avlida. Dö höll vi även på att göra av värmen. Helt sinnessjukt hur varmt det var.



När tävlingen efter mycket om och men var över och våra käkar gjorde ont av allt skratt så gjorde vi ett nytt försök med maten för att känna oss som människor igen.


Några av efterrätterna ..

.. och lite av fruktbordet. Åh vad jag saknar att alltid ha färsk ananas tillgängligt.



Efter lunchen så spenderade vi ännu en stund på stranden. När vi fått för mycket sand i håret och solkrämen var kokande het begav vi oss till poolen för att svalka oss. När vi precis satt oss med en drink (dagens första, och klockan var ändå fyra på eftermiddagen, grattis till oss) i en solstol så började männens version av bikinitävlingen, nämligen Iron Man. 'Lyckligtvis' hade vi satt oss på första raden. Detta var små glimtar av vad vi fick se :








Finner inga ord alls för denna tävling. Män som skulle hoppa, simma, dricka öl, dansa sexigt och göra armhävning. Hahaha! Jag och Malin lyckades även få en privat lapdance av en av männen. Han fru tittade mycket skeptiskt på oss efter detta ..


Personalen dansade (som vanligt) och man blev glad rakt in i själen.


Efter jacuzzi och dusch så begav vi oss ut på middag. Vi tog först en cosmopolitan i lobbybaren innan vi bestämde oss för att Italienska restaurangen kändes som ett bra val .. Luftfuktigheten och mitt hår är förresten inte en bra kombination.


Så för tredje dagen i rad förtärde jag pasta med hummer. Men vad spelar det egentligen för roll? Gott som jag vet inte vad ju!


Mellan förrätten och varmrätten hann vi med en tequila som tidsfördriv.


Malin fick för sig att hon var en älg. Annars vet jag inte hur man ska förklara denna bilden ..


Sedan träffade vi på Jefferey som vi denna dagen tyckte om. Dagen därpå lurade han med oss i en tävling genom att inte säga hela sanningen ..



Vi tog några drinkar och träffade sedan på smågrabbarna som hade paxat platser till oss på en Michael Jackson-show. Jag satt mest och diskuterade med en av killarna men musiken var bra och tydligen var showen också himla bra.


Vi böt om och gick till poolen för ännu ett tjuvbad på nattetid. På vägen dit hittade vi ett läskigt djur på marken som jag var tvungen att posera med. Dagen efter såg vi dock att det bara var en träbit. Så fel det kan bli .. haha! Efter ett tag tog vi oss i säng med värkande magar av alla dagens skratt och vi somnade fort som tusan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar