torsdag 31 mars 2011

Elin på besök, Onsdag - Lördag.

På Tisdagskvällen hämtade jag upp finaste Elin på tågstationen. Hon var lika söt som senaste jag såg henne och jag fick ett sådant där lyckorus som man får när man träffar någon man saknar. Ungefär så att man måste kontrollera sig så att man inte tar i alldeles för hårt när man kramas. Klockan var dock skitsent så vi satt uppe och pratade en stund innan det blev sängdags. Nu råkar det ju vara så att vi var sämst på att ta bilder, men här kommer en liten uppdatering av vad som hände första dagarna iaf :

Onsdag : Vi fick spendera morgonen hos veterinären då hundens stygn (hon har opererat korsbanden) såg lite inflammerade ut. Hon mådde dock bra så efter det begav vi oss till Fairfield för att luncha på Penny's Diner med Kajsa ett och Kajsa två.

Elin var mogen och drack kaffe. Jag höll mig till cola light, såklart.

Fin-Elin!

Kajsa två (också känd som Bella). Hon är i rematch (familjebyte) nu då hennes familj är lite konstiga, och jag hoppas verkligen verkligen verkligen att hon får stanna i närheten av Westport. Så himla bra brud ju!

Men gott va !

Torsdag : Efter frukost begav vi oss till New York för att strosa omkring på Time Square, hitta världens finaste kängor, äta god mat och strosa lite mer.

Sedan blev vi exalterade. Vi skulle ju nämligen på NHL-match!


Ibland spelade dom, men mest tyckte jag att dom låg i en hög på varandra.

Henrik Lundqvist stod i mål och vi kände oss som stolta svenskar. Dock blev det förlängning och straffar och till slut förlorade Rangers. Otur!

Fredag : Mellankillen var tvungen att åka till läkaren så förmiddagen spenderades på sjukhuset (allt dåligt som kunde hända hände typ denna veckan. sjuk hund och sjuka barn). När det var avklarat och medicinen fixad blev det gym för min och Elins del. Jag fjollade mest omrking men försökte göra några övningar, vilket resulterade i träningsvärken från helvetet. Då jag spenderat dagen på läkarmottagningen fick jag ledigt på eftermiddagen/kvällen, så vi åkte och hyrde film och gjorde planer för kvällen.
Det slutade med att vi gick ut och käkade sjukt fet mat på Friendly's för att sedan köpa popcorn på bion, åka hem och sjunka ner i soffan för att titta på Melrose Place. Friday nights for champions, liksom!


Lördag : Käkade frukost på Doc's café innan vi hoppade på tåget till New York. Dagen bjöd på sjukligt kallt väder!

Vi åkte ner till SoHo och shoppade en aning. Spenderade tid i converse-affären, men lyckades komma ut tomhänta.


Vi frös ihjäl så till slut bestämde vi oss för att äta lunch på Milux. Rostbiffs-panini, gott!
Till slut var det äntligen dags för något jag längtat så himla mycket efter. MUSIKAL! Jag fick ju två biljetter till valfri Broadway-musikal av mina värdföräldrar i julklapp, så det fick bli Lejonkungen för mig och Elin. Platserna var helt otroliga (fjärde raden i mitten, GAH! världens bästa julklapp) och vi läste programblad och mumsade på godis i väntan på att det skulle börja.


Man fick såklart inte fota där inne, men det skulle man nog knappt ha gjort ändå, då man var alldeles för inne i musikalen. Så sjukt fascinerande att det inte går att beskriva! Kostymerna var helt otroliga, skådespeleriet perfekt och musiken vet vi väl alla att den är bra. Satt med rysningar halva musikalen och den andra halvan satt jag bara och log. Så himla bra!

Efteråt kunde man ta kort med barnskådespelarna (simba och nala) men vi blev lite blyga så vi stod på avstånd och kollade istället. Jäklar vilken talang dom hade alltså. Vi donerade lite pengar till AIDS-forskningen innan vi begav oss ut på Times Square som fortfarade hade öppna affärer trots att klockan närmade sig midnatt. Till slut bestämde vi oss för att 'det är ju en dag imorgon också', så vi satte oss på tåget som tog en evigheternas evighet att komma fram, och väl i Westport var vi så himla trötta att vi tog en taxi hem och somnade innanför tröskeln, ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar