söndag 2 januari 2011

Nyårsdagen ...

Vaknade upp och mådde exakt lika bra (dåligt) som jag förtjänade. Dusch, promenad och packning bestod första delen av dagen av. Den andra bestod av resande. Bil, skidlift (med bagage, kul!), tjugo minuter tåg, byte, en och en halv timme tåg och sedan bil igen. Då var vi nere från berget och framme där min värdpappas bror bor.



Vi gick ut ett helt gäng människor och käkade mat. Jag fick prova lokala delikatesser så som 'ost-fondue' och torkat kött. Det först-nämnda var en intressant historia ..


Mitt i allt kommer det in ett helt gäng halvfulla ungdomar i röda kläder och spelar trummor och andra instrument. Tokigt men roligt.


Efter middagen hamnade vi hos värdpappans bror för övernattning. Huset var hur fint som helst och jag fick chans att mysa lite mer med bäbisen! Fick ett eget rum att sova i och låg ändå inpå småtimmarna och kollade på film (the pursuit of happyness) och åt smågodis ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar