lördag 27 mars 2010

Cecilia, 21.

I onsdags var det ju som sagt Cecilias 21årsdag. Jag fick sluta jobbet tidigare för att vid sextiden börja bege mig mot Cecilias hus. Hade tidigare under dagen pratat med hennes värdmor och bestämt att jag och Siri skulle dyka upp och överraska Cecilia vid 18.30 och äta tårta. Överraskad (och glad, hoppas jag) blev hon och tårtan var god som tusan. Jag hade innan ankomsten pimpat bilen med ballonger och diverse sötsaker. Vid åttatiden ringde Malin och sa att hon och Harpa var på väg. Jag drog någon patetisk lögn om varför jag var tvungen att gå ut till bilen och väl där så öppnade jag den bara åt tjejerna så att dom kunde krypa in och förbereda det sista med banner och sin närvaro. Gick in igen, låtsade ringa Malin och sedan var det dags för oss att åka iväg 'och äta glass eller något någonstans'.

När vi om ut till bilen så körde vi en 'surprise surprise' och än en gång blev hon överraskad. Det blev presentöppning och godisätande så det stod härliga till. En kalender, en ram med henne inklippt i Westlifegänget (det enda Cecilia lyssnar på är Westlife, haha) samt en korg med allt gott hon gillar fick hon och såklart även ett sexpack Smirnoff Ice (man fyller ju bara 21 en gång i livet) och kvällens bravader.

Harpa hade bränt ut en Westlife-skiva så den skruvades upp på hög volym till förmån för födelsedagsbarnet och sedan bar det iväg mot New York State och The Cheesecake Factory. Fram kom vi en aning sent då vi hann köra så långt att man var tvungen att betala tull innan vi insåg att vi missat vårat exit, haha! Vi beställde in några Cheesecakes att dela på och såklart även en drink till födelsedagsbarnet som för första gången kunde visa ett giltigt ID på en 21årig tjej. Cheesecake Factory-personalen sjöng och vi åt så att vi mådde illa (bokstavligt talat). Körde hem genom ett mörkt Connecticut med ögon som bara ville sova och en själ som var glad rakt igenom. Kom hem efter midnatt och somnade som en stock. Grattis än en gång fina vän!

















1 kommentar:

  1. jag vill också vara au pair hos flickor med långa lockiga hår (och pojkar också förståss). Så himla söta :D

    SvaraRadera