måndag 22 mars 2010

New York, lördag.

Lördagen kom och på 9.31 tåget satt jag och mina tre favoritsvenskar på väg till en av världens bästa städer - New York. Vädret var precis som dagarna innan 21 plusgrader, strålande sol och blå himmel. Vi slog oss ner på världens minsta filt i Central Park med diverse snacks och solade och lyssnade på musik. Någon timme senare dök Siris pojkvän Perry upp så vi beslutade oss att det var dags för lunch. Ni har ju redan hört om kändismötet, så jag skippar det (eller okej, för er som inte läst tidigare : Vi träffade på Eric från Gossip Girl i Central Park!). En underbart god Chicken Souvlaki Platter senare så begav vi oss åter igen till Central Park och denna gången för att finna en speciell staty, nämligen Alice i Underlandet statyn. Varför? Jo bara för att vi är så pass tragiska och vet att Robert Pattinson suttit på den. Vi satt på samma ställe som han suttit på och passade på att tafsa på marken där vi vet att han stått. Tragiska var ordet!

Vi åkte buss till Grand Central, lämnade av Malin och sedan tog jag, Cissi, Siri och Perry tunnelbanan upp till Bronx för att gå på fest hos Perrys vänner (två engelska tjejer och en amerikansk). 45 minuter senare var vi framme och jag har aldrig känt mig så vit i hela mitt liv. Det var rent ut sagt så att folk stirrade på en. Vi gick förbi en affär med diverse drycker för att inhandla saker till kvällen, varpå vi stötte på två poliser som fick mig och Cissi att skaka och gå och gömma oss. Haha. Vi anlände till lägenheten, snabbfixade oss och började kvällen med en Jäger/Red Bull. Sedan hade vi helt enkelt en jäkligt jäkligt jäkligt bra kväll. Kinamat, svensk musik, balkonghäng, vilda djupa diskussioner och så fick jag även lära mig lite latinomoves (eller lära mig och lära mig, jag försökte så gott det gick). Ett par timmar senare avslutades kvällen i en extrasäng med Cissi på andra halvan, och tusan vad nöjda vi var med dagen.






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar