måndag 15 mars 2010

Orkanvindar och stromavbrott.

Detta blir en kort sammanfattning av min vardag just nu.

I lordags var det storm. Orkanliknande vindar svepte genom Westport och pa vag hem fran kopcentret sa foll trad bara tiotals meter fran min och Cecilias bil. Vi forstod dock inte riktigt hur illa det var forrens senare pa kvallen. Hon akte hem till sig, jag akte hem till mig. Vinden blev starkare och slet trad fran rotterna. Vissa fick dem pa sina hus och minst tva manniskor dog av fallande trad. Traden landande pa elledningar sa mer an halva Westport blev utan strom. En timme eller tva tankte jag ... for tre dagar sedan. Huset ar iskallt och det ar sinnessjukt hur lite saker man kan gora utan strom. Barnen ar lediga fran skolan sa jag har en fin 14-timmars dag. Just nu sitter vi hos tioaringens kompis och jag far lana kompisens brors dator en stund. Kunde inte sova inatt da kylen var allt for pataglig eftersom att jag har tre fonster precis brevid sangen sa vid 04.40 gav jag upp och klev upp for att aka till gymmet som oppnar 5. Det var inte for att jag kande ett enormt behov av att trana, utan mer for att jag kande att jag behovde en varm dusch. For som ni forstar sa har vi inget varmvatten. Har ar en lista pa saker man inte kan gora om man inte har strom :

Duscha
Laga mat
Ata over huvudtaget (da maten i kyl och frys har blivit dalig)
Tvatta
Diska
Sitta vid datorn
Anvanda mobilen (da den inte gar att ladda)
Kolla whatsoever pa internet
Spela playstation
Satta ungarna framfor en film
Ladda kamera, i-pod och andra saker

Vad gor man med tre ungar en mandag utan strom? Vi borjade dagen pa The Sherwood Diner for frukost da vi inte kunde ata hemma och sedan har vi gjort S'mores over sma stearinljus. Haha! Nu ar i som sagt hos kompisen och det ar sa himla skont med varme och internet .. Hoppas att strommen kommer tillbaka snart for det ar jobbigt att frysa och inte kunna se nagot. Men alla jag kanner mar i alla fall bra och deras hus ar hela. Bilder kommer senare nar strommen ar tillbaka. Hoppas ni har det bra. Puss alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar