torsdag 18 mars 2010

Lugnet efter stormen, imorgon.

Vi har ström !!! Åh, vilken glädje. Vid midnatt återvände strömmen efter fyra dagarna frånvaro. Jag spenderade dock natten hos Cecilia (tack fina du!) och tog upp hela hennes säng för att behöva kliva upp 06.25 och bege mig hemåt mot en lång dag med mycket jobb. Ungarna var ju lediga från skolan - igen! Vädret var dock strålande (20+ och solsken) så tog en 1½ paus mitt på dagen för att ligga på en filt, äta jordgubbar och lyssna på musik med Harpa. Dagen gick faktiskt himla himla smidigt och snabbt och imorgon är barnen äntligen tillbaka i skolan efter tre dagars ledighet på grund av stormen. Vädret ska fortsatt vara 20+ och sol så imorgon är det jag som ligger på bakgården med en bok och glass. Nu känns det äntligen som att allt med stormen är över och det var på tiden.

Jag har ju även hunnit med att pricka av några punkter på min USA-lista, så den måste jag ju uppdatera snart.

I söndags vaknade man upp i ett iskallt hus till denna syn på bakgården :








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar