onsdag 8 september 2010

"Dreams feel real while we're in them. It's only when we wake up that we realize something was actually strange. "

Kom precis hem från Tisdagsbion som planerat blev filmen Inception. Chockerande nog så tyckte jag faktiskt att det var riktigt riktigt bra. Första fem minutrarna var jag aningens skeptisk, men den tog sig rejält. Ellen Page och Joseph Gordon-Levitt är ju en fin combo, dessutom!

Dagen i övrigt var rätt fin. Zumba, powerwalk i solskenet och sedan låg jag några timmar på gräsmattan och läste ut min bok. Efter det blev det såklart lite jobb, men inget jättejobbigt. Sedan, som sagt, bio. Mer kan man ju nästan inte begära av en Tisdag tycker jag.

Nu är dock min hjärna lite grynig efter 2½ timmas effektivt tänkande, så nu är det sängen som gäller. Antingen ska jag somna till min nya 'lyssna-på-tills-jag-somnar'-playlist, eller påbörja min nya bok. Eller min och min, egentligen tillhör den min sjuåring. James and the Giant Peach av Roahld Dahl tänkte jag läsa. Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Ingen som somnade då? Min bror + hans kompis somnade när vi såg den =)

    /Mathias

    SvaraRadera
  2. Nej, faktiskt inte. Och det var ändå en film som passerade midnattssträcket en arbetande tisdag .. Kan ju säga som så att ifall filmen hade varit liite sämre hade jag legat däckad i en biostol. Tusan så trött man var!

    SvaraRadera
  3. Den boken är helt underbar :)

    SvaraRadera