måndag 13 september 2010

Fire Island, 10/9 - 12/9.

Varning : Läsning av detta blogginlägg och skådande av filmen sker på egen risk. Innehåller mycket struntprat, alkohol och ful dans. [ ] I agree to these terms.

Fredagens jobb var underbart och vid 18.30 dök Harpa upp och vi hämtade upp Malin och började att bege oss mot Long Island. Tagget var på topp och vi körde drive thru-middag följt av en himla massa diet coke och M&M's. Och töntig musik, såklart!
21.10 färjan hanns med och efter en evighespromenad (det är väl ungefär 400 meter, men väskorna var tunga) så var vi äntligen framme vid huset. Det första vi gjorde var att öppna en öl och ställa oss på takterrassen och njuta av utsikten.

Vi dansade, drack öl, misslyckades totalt med att göra strawberry daiquiris (mixerns fel, absolut), stod på taket, åt hiskeligt mycket godis, tog några shots och fick i något kontrollerat ögonblick på oss lite smink. Sedan traskade vi iväg till Kismet Inn, en bar i närheten. Vi hade ett kärt återseénde med Zach, världens bästa bartender och annars träffade vi mest lite folk, drack drinkar, dansade och spelade biljard. Malin var skitbra och fick ner massa kulor, men insåg efteråt att hon ju faktiskt var i det andra laget. Vi blev bjudna på efterpartaj men tyckte absolut att
stranden kändes mer lockande, så vi gick dit och nakenbadade! Haha, det är något med Fire Island och att hamna på stranden efter fest. Varje gång! Nåväl, vi tog oss hem och fick för oss att göra bacon och bagels till nattmat. Efter det somnade vi gott för att vakna alldeles för få timmar senare.

Ägg, diet pepsi, bacon och bagels till frukost innan vi begav oss till stranden. Vädret var underbart och vi låg mest där och var stundtals bakfulla och stundtals hyperaktiva. Mycket bad, boogieboarding, dans, läsning och annat fint. Gick tillbaka för lunch på takterrassen bestående av hamburgare och öl och sedan tillbaka till stranden igen. När vi badad så mycket att vi började frysa så tog vi vårat pick och pack och begav oss hem. Påbörjade kvällen med vin, chips och vindruvor på taket innan det blev dags för dusch och middag. Vi planerade att gå vid niotiden men
det blev ju såklart inte av då vi satt och spelade in filmer på oss själva när vi sjunger (dessa kommer aldrig att publiceras, kan jag lova). Annars så var det mest som fredagskvällen med drinkar, chips, dans och skratt. Efter mycket om och men
tog vi oss i alla fall iväg och hamnade ännu en gång på Kismet Inn. Festade som sagt med Kate Hudson och Al Pacinos trädgårdsmästare, fick gratis tequila-shots, träffade snälla människor i badrummet, dansade vals, tittade på Yankees-matchen, drack öl
och hamnade i trevliga diskussioner. Än en gång avböjde vi efterfest och begav oss till stranden. Sa hejdå till Zach och insåg att detta faktiskt var sista gången någonsin vi skulle vara på Fire Island. Kom hem långt in på småtimmarna och bestämde oss för att ännu en gång äta bacon och bagels till nattmat, vilket lämnade oss med hamburgerbröd och M&M's till frukost morgonen därpå.

Söndagsmorgonens första citat blev Harpa som sa "Where is Malin?!". Vi har ju erfarenhet av folk som vaknar upp någon annan stans än var dom somnade, så till slut hittade vi Malin i soffan på övervåningen. Vädret var halvkasst så vi låg och tittade på Will & Grace och åt godis tills vi kände oss mer som människor igen. Jag har ingen aning vart denna dagen tog vägen, men vi spenderade hela dagen i huset med att äta, städa, titta på tv, försöka få lös nyckeln som fastnat i nyckelhålet på fredagkvällen, kasta kakor på varandra och helt enkelt bara ha trevligt. Vi hann med färjan som gick klockan sex (det hade varit enklare att skriva sex-färjan, men jag ville undvika missförstånd) och sedan var det en 90 minuters bilresa hemåt. Fast ja, klart att resan inte blir 90 minuter lång när man stannar över en timme på McDonald's för att leka med våra iPods .. Vid 22 var vi till slut hemma och ännu en legendarisk helg blev avcheckad.

PS : Elin Vikström, den näst sista scenen i filmen är till dig. "I'm a walrus", haha.