måndag 20 september 2010

Söndag i New York, del ett.

Klockan är alldeles för mycket (den är 22.10, men ändå) för att jag ska orka göra ett helt inlägg om hela Söndagen, så jag kör ungefär halva dagen. Blev en kort natt igår så måste snart hoppa i säng och förnya krafterna lite.

Nåväl. Klockan ringde alldeles för tidigt men upp skuttade jag ur sängen, drog på mig lite kläder, insåg att jag var ensam hemma så drog på Glee på högsta volym och dansade mig ner till köket där jag gjorde i ordning ett gäng mackor och annat innan jag blev upphämtad för att åka till tågstationen. Destination : New York. Vi anlände till Grand Central och traskade de cirka 20 kvarteren uppåt och hamnade till slut i vackraste Central Park. Slog oss ner på en filt där vi lyssnade på musik, bläddrade i tidningar, åt lunch, solade, såg en man fria till sin flickvän, åt mini-oreos, fick besök av en hund och tog en liten vilostund på våran filt ..

Planen var att vi skulle promenera hela dagen, men trötta efter picknicken bestämde vi oss för att ta tunnelbanan hela vägen ner till Soho. Sedan hamnade vi mitt i allt på en gatufest i Little Italy. Små stånd fulla med drinkar, mat, hemtextil och jättefriterade saker. Vi testade Svampbob-mössor, lekte med finger-puppets och köpte friterade oreos. Det var, av uppenbara skäl, jätte jätte fett. Men, av ännu mer uppenbara skäl, jätte jätte gott! Vädret var helt underbart och låg stadigt på en sisådära 27 grader och vi svalkade oss ungefär en gång i timmen med en cola light. Sedan började vi att promenera .. och promenera .. och promenera. Vart får ni se imorgon i del 2. Godnatt!

(Jag ber om ursäkt att jag inte kan ha bildtexter istället för världens längsta text i början på inlägget, men det vill sig bara inte. Får lösa det någon dag!)




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar