torsdag 2 september 2010

Onsdag och Torsdag och köttbullar.

Onsdag :

Vi begav oss som planerat till Las Vetas för lite struntsnack och cola light. Satt där ett par timmar och sedan visade det sig att Malin var ledig till 15.00 dagen efter och eftersom att det skulle vara min lediga dag så bjöd jag in mig själv på pyjamas party i hennes källare. Vi låg uppe ända in på småtimmarna och åt en himla massa popcorn och tittade på Glee (ja, jag har redan sett alla avsnitt men Malin har inte gjort det så jag var sympatiskt stöd och tittade med henne. Eller nått .. ).








Torsdag :

Torsdagen kom och vi blev väckta av Harpa kl 08.45 (ja, på morgonen) när hon knackade på dörren och ville komma in och mysa. Så där låg vi, tre tjugoåriga tjejer och vägrade kliva upp ur sängen trots strålande väder. Nåväl, vid 11tiden tog vi oss äntligen upp och kände att stranden kändes jättejobbigt just idag, så varför inte ta en liten road trip till IKEA? Inte så att någon av oss behövde något (som vanligt), men vi åkte dit för köttbullarnas skull. Satan så värt det också!






Hem ljuva hem!





Gott som stryk. Normalt äter man inte 15 köttbullar .. men heter man Jenny, Harpa eller Malin och är på IKEA så gör man!



Vi hittade en massa svenska böcker och var väldigt exalterade.



Självutlösare på IKEA-bord är bra grejer. Sexig bild, jag vet.






Innan hemfärd besöktes såklart the Swedish Food Court där vi handlade hem lite onyttigheter. Det mesta hann vi, precis som förväntat, äta upp innan vi kom hem. Men så kan det gå!


Vi är nördar. Eller töntar, eller vad man nu känner för att kalla oss. Vi går på Jonas Brothers konsert, väntar exalterat på att Camp Rock 2 ska komma ut och har pussel-kväll istället för att klä upp oss och gå ut och träffa folk. Dessutom har vi mycket nördiga grejer för oss, så som att räkna registreringsskyltar. Så fort vi åker bil längre än ungefär 25 min enkel väg så startar vi en regestreringsskyltslista (det är nog inget ord, men vi låtsas som det). Vi kollar hur många olika stater vi hinner hitta på registreringsskyltar. Det finns, av uppenbara skäl, 50 stycken. Idag, på en sammanlagd körtid på ungefär 70 minuter fann vi 28 st ! Det är ett nytt rekord, faktiskt. Det ni ser på listan är bara början .. Shut the front door, we were on fire. Åh, så töntigt, men jätteroligt.

På vägen hem hamnade vi i ett trafikljus med en Volvo framför oss. Då battlade vi med en Ahlgrens bil som ju faktiskt är Sveriges mest köpta bil!

Vid 14.30 släppte jag av tjejerna och insåg att jag ju faktiskt var helledig denna dagen. Jag tog mitt pick och pack och begav mig till poolen. Låg där i några timmar och läste min bok, åt körsbär & jordgubbar, drack cola light, lyssnade på Gavin DeGraw och satt på facebook på min iPod-touch. Det var lagomt varmt, det blåste ljummet och allt var bara himla fint. Var lycklig rakt igenom. Åkte hem, åt middag, dushade och tog en tur till biblioteket. Nu är det kväll och Harpa kom precis in genom dörren. Så nu ska jag gå och vara social de sista timmarna av min lediga dag. Tyvärr hörde jag precis att min åttaåring har spytt idag så han kanske blir hemma från skolan imorgon. Då min värdmor jobbar och nannyn är ledig antar jag att jag får rycka in ett tag. Det återstår att se .. Men som sagt, nu : social!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar