måndag 25 oktober 2010

On call ..

Punkt nummer ett på min "dagar jag hatar att vara Au Pair" : När man trots ett dåligt humör får på sig kläderna, ser att solen skiner, tar en lång promenad ner till downtown med en kamera och en bok, köper en kanelbulle, sätter sig ner på uteserveringen, känner att humörer blir bättre, lutar sig tillbaka i stolen, tar en första tugga av kanelbullen, öppnar boken ......... och så ringer skolsköterskan och säger att ett av dina värdbarn blivit sjuk så du måste komma och hämta honom.

Det var bara att promenera hem så fort det gick och åka och hämta honom på skolan. Och då andra nannyn (som inte har körkort) var tvungen att vara hemma med grabben så fick jag lov att ta ut hunden på en långpromenad. Jag lånade min värdmors kamera och hann i alla fall ta ett par bilder på väg ner till 'centrum' .. Nu är jag ju dock sen och oplanerad som vanligt så jag ska precis iväg och hämta resten av packet i skolan. Kanske kommer fler bilder senare. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar