torsdag 14 oktober 2010

Onsdag kväll.

Glömde ju berätta om kvällen. Efter en helfin arbetsdag med gitarr, hockeyträning och mysig middag (som dock var äcklig, men mysigt var det) så slutade jag och det blev bestämt att jag och Malin skulle ut på äventyr. "Jag vill till Friendly's", säger Malin. "Du skämtar?", frågar jag. "Nej, jag har inte ätit middag, du kan ta en glass ..". Jahapp, so off we went, destination Friendly's. Vid det här laget kan vi väl säga att Sucktober är ett minne blott. Malin har druckit alkohol, alla har ätit onyttigt och jag har då inte ansträngt mig fysiskt på mer än en vecka .. Väl på Friendly's så insåg ju jag att en glass + cola light skulle kosta lika mkt som ett 'meal' där dessa saker ingick + mat, så varför inte? Middag hemma bestod ju ändå mest av vindruvor då kycklingen hade konstig smak, så varför inte väga upp det med lite hamburgare och strips? Ni får säga vad ni vill, jag bryr mig inte, det var så jäkla värt det.




Vi satt och hade sjuuukt roligt på Friendly's och fick barnkritorna och gjorde 'finn fem fel' och skämde ut oss som alltid annars. Servitören för dagen var en gammal 'vän' som vi gjort bort oss för tidigare. Eller vi, denna gången får jag faktiskt skylla på Sofie som var på besök från Sverige för att förolämpa denna stackars man. Men se ni, antingen så har han dåligt minne eller så tyckte han faktiskt att det var ganska roligt, för himla trevlig var han mot oss. Förutom att han gav mig en söt liten kopp med Gummibjörnar till min efterätt så gav han oss en sjuk rabatt! Fanns det en gilla-knapp här som på facebook skulle jag klicka på den nu. Perfekt avslut på kvällen! Roligast var ju dock när Malin sa "ja, tur att vi klätt upp oss och allt, or not .. ärligt talat, jag sov i den här tröjan. jag har börjat göra det nu, så slipper man klä på sig på morgonen". Hahahah, störda vänner är min livsnäring!




Då vi fick sådan himla rabatt på maten tänkte vi vara snälla och ge mycket i dricks. Tyvärr hade vi inga mer pengar så vi gav honom en klubba istället. Det borde uppskattas, då dom är himla goda dom där klubborna!

PS : Var inte oroliga, vi ska ta tag i Sucktober snart igen. I ärlighetens namn så var vi fruuuktansvärt duktiga tills jag blev sjuk. Blir nog inte tal om att köra så hårt som vi gjorde första veckan då det var brutalt, men vi borde kanske komma ifrån kakor till frukost iaf .. Imorgon är dilemmat där igen. Nap eller gym då man fått iväg ungarna till skolan ? Återstår att se ..

1 kommentar:

  1. Jag har också alltid den frågan varje morgon. Nap eller gym. Jag menar Nap är ju alltid en Nap och det är så skönt i sängen. Men den sköna känslan man får efter ett gym pass när man kan klappa sig på axeln och känna sig duktig är inte fy skam heller. Problem indeed

    SvaraRadera