lördag 2 oktober 2010

Sucktober!

Idag är det lördag och den 2:a Oktober. Idag börjar våra nya hälsosamma liv. Jag, Malin och Harpa har gått in i en pakt att från denna dagen fram till 30:e Oktober (dvs 4 veckor framåt) ska vi vara galet hälsosamma. Denna månad innehåller : Ingen alkohol, minst en timme träning om dagen, inget onyttigt, inget onödigt slösande av pengar. Kan låta som piece of cake för andra, men för oss blir detta årets utmaning. Våran hobby är ju nämligen att skippa gymmet för att slösa onödiga pengar på mat! Att börja ett nytt hälsosamt liv på en lördag då man festat dagen innan är ju inte det enklaste, heller. Vi har än så länge hållit oss borta från bakismaten men vi bestämde att det får bli dubbel träning imorgon istället för idag. Mitt huvud känner att en löptur skulle göra mer skada än nytta. Vi har döpt månaden till "Sober Sucktober" och vi vet i förväg att denna månaden kommer att bli sjukt tråkig, men en deal är en deal så nu kör vi!

Ps : Jag vet precis som ni att detta aldrig kommer att hålla. Jag ger mig själv fem dagar ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar