lördag 7 november 2009

6/11 2009

Okej, fredagen blev ju inte riktigt som planerat. Istället för att sitta på café och läsa böcker jobbade jag istället. Min äldste värdpojkes bästa kompis storebror (långsökt, I know) blev sjuk och hans mamma frågade om jag kunde hämta honom i skolan och passa honom några timmar. Så jag spenderade eftermiddagen i ett främmande hus med en halvt främmande (om än förjävla söt) elvaårig pojke framför diverse tv-program.

Att jag dessutom fick 70$ för det hela var ju himla generöst, och väldigt perfekt med tanke på att Sanna kommer och då lär det ju gå pengar. Pojken jag passade råkade dessutom vara en av de sötaste någonsin. "Would you like anything to eat, Jenny?" och "No no, you should choose the movie, you're the guest" var meningar som han ständigt upprepade, och ibland lade han in små söta faktagrejer så som "Det här huset är byggt 1929. Det är samma år som the great depression började." Nu ska jag dock lägga mig och se på gårdagens avsnitt av The Mentalist och sedan sova. Börjar 18.30 imorgon. Frågan är dock om jag hinner vakna tills dess, för så trött är jag idag. Igår åkte jag över till Cecilia för att vara lite social men somnade på hennes soffa. Så tokigt det kan bli.

Bilden är från förra hösten ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar