torsdag 5 november 2009

En bild säger mer än tusen ord. Här har ni nästan tusen ord i text istället.

Jag hatar hur bilar i Amerika parkerar. Längs med gatorna på båda sidorna. Att komma på en sådan gata i en åttasätesbil och möta en Range Rover är inte roligt. Det är så fruktansvärt trångt och att sakta ner är ju inte ett alternativ, för här ska allting gå himla fort. Jag hade mellankillen i baksätet på väg till träningen och jag satt och muttrade (okej, högt klagade) på de parkerade bilarna längs vägen när mellankillen efter en stunds funderande säger :

"It's really not fair that they park there. I mean, what if you hit one of the cars and the owner come out of the house and say "Hey, you owe me 20 bucks!" ?!"

Ja, det vore ju himla jobbigt. Men så fint att barn tror att man kan betala 20$ för att fixa en bil. Tidigare samma dag mötte jag samma kille i hallen klockan 7 på morgonen. "Jenny, är du vrålhungrig?!" frågade han. "Nej, inte direkt .. hurså?" undrade jag. "Men ... vi har ju ställt tillbaka klockan en timme ju!!" säger han då. Sötfan.

Åh vad jag är glad att jag hamnat i denna värdfamiljen. Dom är så himla fina (om än de tre pojkarna såklart kan få en att vilja slita av sig håret ibland). Dock har värdmamman bett mig att skriva en önskelista till jul, och i samma veva förbjudit mig att köpa något åt dom. Galet svårt att skriva en önskelista ju. Sedan så fyller värdpappan 40 år om en månad och jag har ingen aning vad man kan köpa. Något förslag på presenter till en vanlig karl i 40årsåldern?

3 kommentarer:

  1. Min värdpappa fyller också år här i veckorna.. 40 han med. Jag tror jag ska göra en fotobok med bilder på barnen! Det är det bäste jag kan komma på :)
    http://www.blurb.com/

    SvaraRadera
  2. Nåt som kluckar i en flaska är aldrig fel.. inte heller nåt som går att äta...
    Kram Eli

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen din blogg,du skriver så härligt :)

    SvaraRadera