måndag 16 november 2009

10/11

Jag är väldigt seg med uppdateringarna från veckan Sanna varit här, men jag är fortfarande inte helt återställd sedan sjukdom och sover mest hela tiden. I måndags hjälpte Sanna mig att jobba och under den lediga tiden secondhand-shoppade vi och åt fika. På kvällen åkte vi till Cecilia och spelade det här spelet. Kanske det bästa spel som skapats. Här kommer i alla fall ett inlägg om vad som enligt mig var veckans finaste dag ; tisdagen.

Jag var ledig hela tisdagen så jag och Sanna åkte iväg till New York för att roa oss.


Jag hade feber och ett dunkande huvud. Precis så charmig som på bilden var jag nog mest hela dagen. Febriga människor behöver inte bry sig om att försöka vara söta, tycker jag.


Sanna däremot var av det sötare slaget.


Vi gick till Rockerfeller Center och tittade när folk åkte skridskor. Jag fick gåshud och kan inte vänta tills jag tar mig i kragen och far dit för att åka.


Kvinnan i rött hade en personlig show. Hon underhöll oss ett bra tag innan vi traskade vidare ..


Efter en underbart god lunch på Cranberry Café så åt vi kakor. Och åt gjorde vi med gott samvete, då pengarna för dessa kakor går till cancerforskning.


Vi gick tjugofem block uppåt och kom till Central Park.




Sedan hamnade vi på Upper West.


Vi besökte Strawberry Fields som var himla fint.




Sedan strosade vi omkring bland hattar och kostymer på en Off Broadway Second-hand affär.


Tog tunnelbanan ner till Times Square och träffade på Mr Freeman. Han var lite stel men än dock trevlig.


Min framtida man hängde uppe i stort format.


Sedan tog vi tag i oss själva och gick till Tkts för att kolla broadway-musikaler. Därifrån gick vi med varsin biljett till musikalen HAIR.




Julen har börjat att komma till NY så skyltfönstrena fylls med fina dekorationer.


Dags för musikal!


Vi fick sjukt bra platser och showen var otrolig. Dock var det väldigt mycket nakenhet och oanständigt tafsande (vid ett tillfälle stod alla 20 skådespelarna helt nakna på scenen), men sångerna var helt perfekta och karaktären Burger hade nog inte kunnat göras bättre.


Showens sista låt spelades och så vinkar de att folk får komma upp scenen och dansa. Vi hade platser fem rader från scenen så vi tänkte att 'why not?' och studsade upp där bland medelålders män och kvinnor. Pratade i förbifarten med en av huvudkaraktärerna och även några andra skådespelare och just då var man obeskrivligt lycklig.


Det finns inte ord för hur mycket jag älskar New York.


På musikalen delades det ut prästkragar


Lite nattmat, tågåkning och bilkörande senare var vi hemma i Westport igen och somnade skönt i gästrummet. Vilken himla fin dag det blev till slut.

2 kommentarer: