fredag 20 november 2009

Bildbevis.

Det känns bra att äntligen har börjat pricka av lite saker från min USA-lista. Nu är 14 av 27 punkter gjorda, men det är alltid välkomnat med nya förslag för att utöka listan. Under Sannas vecka här så avverkades som sagt fem punkter.

Besöka McGee's pub. Att besöka puben som How I Met Your Mother-puben MacLarens är inspirerad av kändes ju som en självklarhet då man faktiskt är i NY så när som på varje helg. Våran ålder hindrade oss från att dricka öl, eller whiskey, men vi satt där i vårat bås och åt hamburgare och var himla glada.

Sitta på tåget till New York och läsa the New York Times. Jag måste ju erkänna att det är roligare att sitta med mp3'n i örat, kolla genom fönstret och dragdrömma än att läsa tidningen, men nu är den punkten avprickad i alla fall.

Smaka bagel med cream cheese. Endast för att jag fick ett sms av Elin mitt i natten för några veckor sedan som sade "Jenny, du måste smaka bagel med cream cheese, för det äter dom alltid i the OC". Sagt och gjort!



Besöka Strawberry Fields. Minnesplats till John Lennon. Färska rosor och massa Lennon-fans överallt. Himla fint.

Gå på musikal. Jag hade inga riktiga förhoppningar på musikalen då jag egentligen hade velat se Mamma Mia eller Lejonkungen, men de biljetterna var så himla dyra. Dock så visade det ju sig att denna musikal var något av det finaste någonsin. Och att vi fick dansa på scenen och prata med skådespelarna efteråt gjorde ju allt ännu lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar