tisdag 3 november 2009

Vilken härlig dag, na na na na ..

Åh, i dag har jag haft en så himla fin dag. Hade sovmorgon till 9.30 (att kalla 9.30 för sovmorgon är ju egentlign absurt, men när man börjar 06.30 eller 07.00 varje dag så är det ju sovmorgon) och så var det Election Day i USA så alla barn var lediga från skolan denna tisdag. Värdmamman jobbar från hemmet i veckan men istället för jobb så åkte vi iväg på hajk! Värdmamman, hennes två kompisar samt deras barn och mina två yngsta barn tog bilen iväg till någon vandringsstig med lunchpackning och vattenflaskor på ryggen. På vägen dit diskuterade jag och värdmamman allt från Obama till Las Vegas och det var himla fint.




Vi hamnade på en äppelodling.



Charlotte var ju också med, såklart!


Lunchdags. I ärlighetens namn så var det väl ungefär det bästa med hela hajken, men det kunde man väl lista ut rätt fort. Vi hade åkt till någon restaurang innan och handlat med oss kalkon-wraps och bagels så vi satt där i det fina vädret (även om det konstigt nog ser mulet ut på vissa bilder) och njöt.




Nu har nästan alla löv börjat att falla av och träden blir gråa. Det ser nästan ut som dimma som har lagt sig över ett höstigt Westport ..






Den blonda mamman på bilden är så himla rolig. De satt och diskuterade någon läskig sjukdom där flickor drar av sitt eget hår och äter upp det. Värdmammans andra kompis sa, av uppenbara själ ; "Uh, that's disgusting". Då kommer den blonda mamman med denna kommentar : "I actually love to hear about these things! I put them in my mental "it could always be worse"-case. Whenever I feel like I'm having a hard time or a ruff day I just think "it could always be worse". For example, I could eat my own hair .."






Min fina värdmamma.


Några timmar senare kom vi tillbaka till utgångspunkten, åkte hem och så fick lillkillen besök av en kompis. Sisådära en timme och lite pyssel senare hämtade vi upp mellankillen och åkte iväg till en pizzeria för middag. Vi har inte haft något ätbart i kylen på två dagar då vi varit för upptagna för att handla, så då tog vi den enkla utvägen. Efter en trevlig timme på restaurangen körde vi hem kompisen och åkte hem (i otroligt snabb hastighet, då vi insåg att vi i all trevlighet totalt glömt bort hunden ..) för att duscha pojkarna och få dem isäng. Mitt i allt var klockan 20.00 och en 10,5-timmars arbetsdag kändes som en ledig dag. Då min kropp inte riktigt hänger med i svängarna och huvudet varit lite tungt på kvällskvisten så spenderde jag kvällen i soffan med färska jordgubbar. Somnade tydligen för jag blev väckt av värdpappan vid 22.30 när han kom hem från jobbet. Nu ska jag dock sova. Man får ju inte vänja sig vid sovbekvämligheterna, imorgon är det uppstigning 06.30 igen ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar