måndag 14 juni 2010

Helgen i ett inlägg.

Fredag : Slutade klockan 19 men bestämde mig för att följa ut på middag med min värdfamilj. Visade brösten för halva restaurangen, fick min värdmor att skratta ihjäl sig och åt fruktansvärt god mat. Mötte upp Johanna och Harpa för att se Karate Kid. Sjukt bra film för övrigt. Klockan var redan efter midnatt då filmen var över, men jag och Harpa hade ju lovat Malin ett 'slumberparty in her basement'. Vi köpte med oss glass och när vi kom dit hade hon förberett för puzzel-kväll (med det ascoola puzzlet jag gett henne två dagar innan). 300 bitar, två burkar glass och många exalterade glädjetjut senare var vi klara! Klockan var då 2.30 och istället för att sova låg vi i Malins säng och såg How I Met Your Mother och tog förbjudet fula kort med Malins kamera. Vid femtiden påbörjades en diskussion ifall vi skulle åka till The Diner för att äta pannkakor, men några minuter senare insåg vi att det var för jobbigt att ta oss ur sängen ..

Lördag :
Vaknade upp några timmar senare så då ställde sig jag och Malin (Harpa hade börjat jobba några timmar tidigare) vid spisen för att laga pannkakor. Åt som tusan, åkte hem, tog en springtur med hunden och jobbade sedan till midnatt fast med Harpa som sällskap.

Söndag : Fin fin fin dag. Hade inga förhoppningar alls när jag vaknade denna morgon. Vädret var småmulet, hade ett Au Pair möte vid fyra och livet kändes allmänt grått. Klev upp 9.45, ringde min LCC (kontaktperson) och frågade om vi inte skulle ställa in picknick-mötet då vädret var riskabelt. Hon tyckte att det var en alldeles utmärkt idé. Haha! Ringde Malin och bad henne att vara på min uppfart 30 minuter senare. Väldigt spontant bestämde vi oss för att gå på en Yankees-match! Bokade biljetterna och hann knappt få bekräftelsemailet innan vi var tvungna att gasa iväg till tåget (det blev så stressigt att jag inte riktigt hann ladda kameran, så bilden nedan är en av de få bilderna jag hann ta. ska be malin skicka över bilder sedan så kan ni få se). Matchen var underbar (trots regn i slutet) och Yankees vann 9-5. Jorge Posada gjorde en Grand Slam och stämningen var på topp! Får berätta mer om matchen någon annan dag. Det var dock definitivt något vi kommer att göra om igen. Många gånger! Malin åkte tillbaka till Westport och jag åkte till Manhattan för att möta upp Harpa. Vi strosade omkring en stund innan vi kände att Friendly's var stället vi skulle spendera våran söndagskväll på. Tog tåget tillbaka och hade en trevlig middag med Harpa. Nu sitter jag här i mitt rum och tittar på Vänner fast jag vet att jag borde ha gått och lagt mig för flera timmar sedan. Är galet trött men känner att jag inte riktigt är redo för måndag ännu .. Ska nog se sista avsnittet av The Mentalist innan jag kryper till kojs. Hoppas att alla har haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar