tisdag 29 juni 2010

Silver Bay - Sammanfattning.

Min seghet i bloggandet ar for en gangs skull inte mitt fel, utan datorns. Den vagrar ladda upp filmen jag gjort fran Silver Bay, vilket jag finner mycket irriterande. Far val helt enkelt forsoka gora det senare. Har far ni en lagomt intressant beskrivning av varan helg!

Vi kom dit fredag kväll efter en underbart rolig road trip (där jag dock förlorade min fina fina ring i ett badrum någonstans i ingenstans). Vi skrev in oss på roliga klasser, käkade middag, checkade in oss på rummet, gick på välkomstmöte och satt sedan nere I sällskapsrummet tills det blev dags for sömn.

Lördagen började med frukost innan helgens första lektion : mind games. Vi lekte lekar I en timme. Klart! En lång rast och sedan var det dags for andra lektionen : fotografi. En timmes strosande och fotograferande senare var vi klara. Lunch och sedan blev det scrapbooking, som var lektion nummer tre. Vi pysslade och gjorde födelsedagskort I två timmar innan vi fick sluta. ‘Fritid’ i två och en halv timme som jag mestadels spenderade framfor USA’s fotbollsmatch. Blev förlust så jag var bitter och gick för att äta Taffy med mina vänner. Vi åt asgod middag innan vi gick på en show som var fruktansvärt rolig. På vägen dit trampade Malin på min flip-flop så att jag flög vad som kändes som flera meter. “Bra vänner hjälper en upp när man ramlar, bästa vänner skrattar åt en”. Undra vilken typ Malin och Harpa är då dom först ställer sig och asgarvar innan dom börjar filma mig där på marken. Vi lärde kanna lite nya svenskar som var himla trevliga. Efter showen var det gratis glass och mätta och belåtna gick vi på disco. Gänget som vi var med kände att detta inte riktigt var något for oss sa vi spelade basket (läs stukade fingret) och pingis och hade det himla trevlig. Några halvtimmar i lobbyn senare var det dags for hotellrumsmys och sömn.

Sondagen kom vilket betydde varan sista dag pa Silver Bay. En protein rik frukost innan dagens första lektion : fotboll. Vi stretchade och spelade match i en halvtimme innan vi fick sluta. Efter lektionen frågade läraren "ärligt .. hur många här vill hellre se på fotbolls-vm istället för att gå på nästa lektion?". Så vi fick skippa den enda seriösa lektionen vi skrivit upp oss på för att kolla på fotboll. Awesome. Mindre awesome var väl faktumet att vi såg matchen i ett rum fullt med tyskar och det var endast vi och några få till som hejade på England. Lägg till en förlust med 4-1 .. uh, dåligt scenario. Vi tröst åt lunch, packade ihop våra saker och begav oss ut på vägarna igen. Vi letade registreringsskyltar från olika stater (vi kom upp i 27 st, den ni), åt massa godis, köpte glass och drack fasligt mycket diet coke (vem trodde att ett 24-pack kunde ta slut så fort?). En sådan himla fin helg tog slut och vi bestämde oss för att åka tillbaka inom en snart framtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar