lördag 12 juni 2010

Sandra och Ulrikas besök, Söndag.

Vaknade upp på söndagen och mådde inte bra. Men har man en rolig utekväll så får man ju ta konsekvenserna också.Vi tog en dusch, checkade ut från hotellet och begav oss till McDonald's för att äta frukost/lunch. Det var ungefär det bästa någonsin, och efter det så kände jag mig nästan som människa igen. Vi åkte ner till Little Italy för att checka in på vårat andra hotell, och ungefär sju år senare kunde vi ta tunnelbanan upp igen för att bege oss till Central Park. 32 grader varmt och strålande sol! Vi låg där några timmar och åt körsbär och glass innan vi gick ut på promenad och strosade omkring i parken.

Gick sedan in i några affärer längs femte avenyn medan vi var på jakt efter Ellens Stardust Diner, som vi fått tips om kvällen innan. Vi hittade stället och kön var ungefär ett kvarter långt så vi hittade en annan restaurang och käkade pasta istället. När klockan blev 21 var det äntligen dags för Sex and the City (in the City!!). Storymässigt var väl filmen inget att hurra för, men den var ju faktiskt rolig som stryk.Efter filmen tog vi tunnelbanan ner till hotellet och Sandra och Ulrika la sig för att sova medan jag
Stillade min dator-abstinens till någongång mitt i natten.









2 kommentarer:

  1. Jag tycker din blogg är superbra och du verkar ha det himla fint på andra sidan atlanten! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, tack så himla mycket :)

    SvaraRadera