måndag 21 juni 2010

Lördag.

Lördagen kom och jag fick börja två timmar senare än schemat. Jobbade några timmar på morgonen med att kolla på lillkillens sista baseballmatch och köra honom till ett kalas, sedan fick jag sluta. Låg i trädgården och väntade på Harpa och funderade på vad kvällen skulle kunna tänka sig att erbjuda. Det fanns många alternativ men till slut så bestämde vi oss för att bara välja ett, och det fick bli party i New York!

Vi åkte och handlade och satt ute på min veranda och åt lamm med potatisgratäng, lyssnade på musik och drack drinkar och öl. Vi hade sjukt roligt och vädret var underbart. Harpa kom hit kring 15 och tåget gick 21.31 .. gissa vilka som nästan missade det? Vi sprang som tusan och hann med det i sista sekunden.

Vi blev förföljda av en indier, tog en taxi till Hudson Terrace, träffade svenskar, dansade till Adam Tensta, drack drinkar, hängde på takterrassen och hade sjukt sjukt trevligt. Vid 1.30 tiden så blev det lite för mycket av det goda för vissa av oss, och faktiskt inte jag, så vi fick avlägsna oss från klubben. Jag med mina veka armar kunde ju inte bära henne så världens snällaste svenskar hjälpte mig och erbjöd oss sovplats i deras lägenhet i New Jersey. Vi tog en taxi, köpte med oss mat på vägen och kom en obesämd tid senare fram till en sjukt lyxig lägenhet som dom hyrt genom ena killens jobb.

Harpa sov, vilket hon gjort hela vägen från klubben, så jag och killarna satt uppe och kollade på komedishow och åt nuggets. Vid fyratiden fick jag välkomna sömnen och alldeles för få timmar senare vaknade vi upp. Världens mest klockrena ansiktsuttryck fick jag se då denna konversation utspelade sig :

Jag : Morning Harpa!
Harpa : Where am I ..?
Jag : New Jersey ..
Harpa : What the FUCK am I doing in New Jersey?

Hahaha! Åh, stackars lite, det är inte lätt när det är svårt .. Det var ju dock en himla bra anledning för oss att spendera söndagen på Manhattan! Kameran användes väldigt lite, och tur var väl säkert det .. Grymt kul kväll om man räknar bort vissa missöden. Synd för oss att vi missar Midsommarfesten i New York på grund av skola. Rookie misstake!





2 kommentarer:

  1. Av såna här inlägg blir en mamma och en pappa lite orolig ! Ta det lugnt och var försiktig.
    Här växer valparna så det knakar och ska börja öppna ögonen när som helst. Då det är O-kullen har vi bestämt att en ska heta Kamas Obama.
    Vi har släktkalas för Lisa på midsommarafton på dan, ja tänk att lillan blivit 15 !
    Ha det fortsatt bra !
    Kramar från oss alla !

    SvaraRadera
  2. Ah, oro ar en onodig kansla! jag ar alltid forsiktig :)

    Ja, 15 ar ju inte att leka med. Har hon nagon moped? Hoppas att eran midsommar blir roligare an min .. jag ska jobba 10 timmar och sedan sitta 5 timmar i en bil for att aka pa helgskola. Kul :/

    Halsa Lisa (och resten av familjen) och skicka for guds skull bilder pa valparna nagon gang!! Kram

    SvaraRadera