tisdag 8 juni 2010

Sandra och Ulrikas besök, veckodagarna.

Veckodagarna sprang förbi fort som tusan då jag jobbade på eftermiddagarna. Väldigt lite bilder togs, och de som finns här är mestadels stulna från Ulrika, men himla trevligt hade vi i alla fall. Synd att jag har världens sämsta minne och därför knappt minns vad vi gjorde om dagarna, men ska försöka så gott det går. Bilderna är lite huller om buller och skiftande i kvalitet, men vem bryr sig om sådant. Finaste arbetsveckan på länge, i vilket fall.

Måndagen började med jobb för min del, sedan lagade jag french toast och jag, Sandra och Ulrika hade en himla god och rejäl frukost. Ulrika behövde plugga lite så jag och Sandra åkte till Malin som vägrade svara i telefonen, knackade på och klampade in där hon låg och sov. Harpa dök upp och vi åkte till Baskin Robbins för att äta alldeles för mycket glass. Sedan åkte jag och Sandra hem och åt en god lunch på verandan i solen innan det vankades jobb. På kvällen gick vi ut på Friendly's i alldeles för fina kläder, åt sjukt sjukt sjukt god mat och gick sedan på bio med Harpa och Malin. Date Night, för fjärde gången! Minst lika bra som första gången.

Tisdag : Jobb, stranden i 32gradig värme, jobb och sedan skulle jag och Sandra spendera lite kvalitetstid på kvällen. Det slutade dock med kundvagns åkning, filmhyrning och sömn redan vid 22.00. Vi är partymänniskor, indeed!

Onsdag : Jag hade 11 timmar på schemat så Sandra och Ulrika åkte in ill New York för att gå på musikal, posera med waxdockor och besöka toppen av stenen (top of the rock). Under min lediga tid skulle jag gymma, fixa visumpapper och göra andra nödvändiga saker. Istället låg jag vid Nathalies pool halva dagen (helt klart det roligare valet!) ..

Torsdag : Jobb, Zumba (åh, så roligt. zumba-ledaren kom fram och frågade ifall Sandra var min kompis och så fick jag välja en låt som vi skulle köra. blev såklart lite jazz!) och sedan pannkaksfrukost på The Pancake House innan lite shopping. Vi åkte på lacrosseträning och sedan skulle jag och Sandra slinga håret. Det gick inte som vi tänkt oss ..

Fredag : Crazy hair day i skolan för barnens del! Som jag tidigare skrivit så trodde ju min värdfar att jag också körde på crazy hair day, fast jag var ju bara ful i håret sedan hårslingningen kvällen innan. Fy tusan så fult! Vi spenderade min lediga tid i Mallet och sedan när eftermiddagen kom så åkte vi på lacrossematch. Blev avbytt av värdfar min vid sextiden, så då åkte vi hem för att sedan gå ut på våran favorit kinarestaurang - China Star. En sunkig liten kinarestaurang i Fairfield med förjävla god, och framför allt, förjävla billig kinamat. Harpa var med oss och sedan hämtade vi upp Malin för ett tredje försök till att se den hyrda filmen "Did You Hear About The Morgans?" . Vi gjorde dock ett snabbstopp på CVS för att inahndla 'det nödvändigaste' .. tre påsar popcorn, två ben and jerrys, m&m's med jordnötssmör, m&m's med pretzels, en stor cola light och lite skittles. Vi tryckte i oss så mycket vi orkade innan vi satte igång filmen .. och somade. Vid midnatt vaknade fyra sömndruckna tjejer upp av att eftertexterna rullade. Som sagt, vi är partytjejer! Sedan begav sig Malin och Harpa hem och jag och Sandra hasade oss iväg till sängen då vi skulle upp tidigt morgonen efter för att bege oss till finaste staden - NYC!



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar