onsdag 9 juni 2010

Sandra och Ulrikas besök, lördag.

Lördagen var nog den finaste dagen på hela veckan. Vid tiotiden åkte vi in till New York för att inte återvända på fyra dygn. Vi gick och checkade in på vårat hotell (vilket läge! ungefär 20 meter från Times Square, heelt underbart) innan vi tog tunnelbanan ner till Ground Zero, där World Trade Center en dag stod. Vi traskade ner till Battery Park,njöt av det fina vädret och köpte biljetter till Circle Line, en båt som tar en runt Manhattan med en guide.

Efter det hittade vi en mysig uterestaurang så vi tog oss en hamburgare och en öl till sen lunch. Vi blev avmålade av en man, och jag ka bara säga att ser jag ut som jag gjorde på den bilden så vill jag dö. Eller plastikoperera mig. Vilket som!
Vi traskade längs Wall Street och några kvarter bort hittade vi av en slump världens mysigaste gata. En gata med Irlänska pubar! Vi satt ner ett par kvartar, njöt av en öl och hade det trevligt. Sedan åkte vi tillbaka till hotellet för 'tillfixning'. Jag och Sandra spenderade istället tiden med att vika origamifåglar och äta chips, men det är ju en annan femma.

Sedan skulle vi vara turistiga och åka upp i Empire State Building. Att göra det en lördagskväll vid åttatiden har sina nackdelar - så som två timmars kö. Men nåväl, vi träffade fint folk i kön och när man väl var där uppe så var det ju himla värt det. Kan nu även kryssa av nummer 2 på min USA-lista.

2. Åka upp i Empire State Building och slänga ner en origami-fågel med mitt telefonnummer på.

Dock böt jag ut telefonnummer mot Facebook, då det inte känns säker med telefonnummer eftersom att telefonen inte är skriven på mig och inte vill riskera något. Dock addade ingen mig på facebook, vilket gjorde mig och Sandra mycket besvikna. Vi vet inte ens om fågeljäveln tog sig till marken, men punkt nummer två är numera avkryssad

Vi åkte sedan till Times Square för att förtära middag på 'trappan'. Jag skämde ut mig som aldrig förr och Sandra skrattade så mycket att hon började gråta. Men som Sally skulle ha sagt : "vad vore världen utan mina hjältemodiga misstag?" Sedan blev det tillbaka till hotellet igen för att lämna lite grejer innan vi gick ut för att dansa. Hudson Terrace blev destinationen och på vägen dit träffade vi sjömän av alla de slag (det var ju som sagt Fleet Week i NY). Vi hade en galet rolig utekväll och helt sjukt att det första man ser när man går in på klubben är Filippa (en tjej som var på Au Pair skolan samtidigt som mig men bor 40 mil härifrån) samt Diarta som är en ny tjej som kom till Westport veckan innan. Vi hade en finfin kväll och däckade väl isäng där någongång kring fyrasnåret. Kan ju säga att man har haft bättre morgnar än den jag hade när vi vaknade upp fem timmar senare ..



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar