fredag 11 juni 2010

Vita mössor och champagne.

Grattis alla studenter!

Idag tar folk studenten där hemma i Piteå. Vilket betyder att det var exakt ett år sedan världens bästa MP3A skrek och tjoade om hur jävla bra vi var. Ett år sedan gymnasiet var över och ett år sedan man sa hejdå till vissa för alltid. Eller ja, i alla fall på obestämd tid.

Kan inte säga att jag saknar skolan, även om jag gör det lite ibland. Saknar att gå in till stan på lunchen med Elin, att diskutera serier i smyg under lektionstid med Bella, att hänga på kvantum med bra folk så fort vi hade rast mer än en kvart.. Jag saknar att veta att oavsett vilken dag det var så skulle man träffa massa fina människor. Och tro det eller ej, men jag saknar mina lärare som tusan.

Det var tre fina år, men livet går vidare och de senaste året har nog varit det bästa i mitt liv.Studentveckan (läs : studentveckorna) var nog något av det roligaste jag varit med om dock.Och själva studentdagen var fin som stryk. Såhär såg det ut när jag tog studenten för ett år sedan :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar